Läromedel och läroplan

Framtagningen av läromedel och läroplan bör ske på ett vetenskapligt sätt. Eleverna ska ha läromedel och läroplan som utvecklas av forskare och lärare i samverkan och som snabbt hjälper eleverna fram till nya och viktiga insikter. Läromedlen ska genomsyras av uppgifter som engagerar och ger viktiga insikter inom alla olika ämnen. Läromedlem ska genomsyras av kreativitet och öppenhet även inför svåra frågeställningar. Inget får vara tabubelagt. Svårigheter för några få individer att acceptera tabubelagda områden, pga. religiös, ideologisk natur eller liknande, är ingen anledning till att ändra läromedel eller läroplan. Ett vetenskapligt läromedel ska naturligtvis vara konstruerat för att hjälpa individer bort från lastgamla villfarelser.

Annonser

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s