Censur – Nej till EU styrs av politruker

Jag blev idag utan förvarning utesluten ur Nej till EUs Facebook-sida, sannolikt eftersom jag tydligt och objektivt beskrev vilka partier som var för EU och vilka som var emot och uppmanade alla medlemmar att rösta på något av dessa partier, vilket givetvis torde vara i organisationens eget intresse.

Partierna jag framhävde var Vänsterpartiet, Sverigedemokraterna, Gröna partiet och givetvis Vetenskapliga partiet.

Jag antar nu med facit i hand att Nej till EUs organistation sannolikt styrs av politiker betalda av Socialdemokraterna, Miljöpartiet eller andra som vill försvaga rörelsen så att motivationen att gå ur EU inte stärks. Mitt mål är nu därför att stärka och ena rörelsen genom att få med andra uteslutna personer under ett helt annat paraply och locka personer ur den befintliga gruppen som ogillar principerna i den befintliga gruppen. Därför finns nu sidan Skandinavisk Enhetsstat för den intresserade.

Jag ser det framtida namnet som enbart ”Skandinavisk Enhetsstat” när vi väl gått ur EU, dels för att få folk att se nya positiva möjligheter, dels för att undvika samma race mot bottnen som EU idag företräder ifall en ny Skandinavisk Enhetsstat faktiskt bildas mellan Sverige, Danmark och Norge.

För Enhetsstat är oomkullrunkeligen det enda logiska om man vill bilda en enhet och bibehålla en hög välfärd samtidigt. Den som inte förstår detta enkla samband bör inte befinna sig inom politiken alls.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

3 reaktioner på ”Censur – Nej till EU styrs av politruker

  1. Jag delar uppfatning att en nordisk union skulle gynna alla nordiska länderna. Även norge de har oljan så att de kan stå utanför eu i dag men jag tror att det kan bli ett problem i framtiden när oljeressurserna sinar. Jag tror att sverige norge och danmark skulle kunna konkurera ut eu. Jag tror inte att man kan förena människor med så olika kulturella skillnader som finns i eu med politiska beslut från bryssel.Där i mot tror jag på en nordisk union för vi har likvärdigt språk och samma kulrurella bskgrund frågan är om finland kan vara med för jag anser att för att människor ska kunna förenas så måste vi komunisera med varandra. Sen tänker jag att i pajala pratar flertalet finska..men jag vill att människor ska vara förenade med varandra inte politiker som förenar mäniskor det blir inte demokratiskt i min värld..

  2. Ping: Politisk satir – God Jul med ett julrim och ett politiskt satiriskt julkort | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

