Personlig reflektion angående Borzoo Tavakoli mot Kent Ekeroth i Sverigedemokraterna

Borzoo Tavakoli kom till Sverige från Iran för 25 år sedan och har skrivit en insändare på DNs kultursidor och angriper där Sverigedemokraten Kenth Ekeroth.

Han säger där att Kent har sagt att:

”Muhammedaner är djur enligt mig och en bra Muhammedan är en död Muhammedan.”

Den retoriken har jag sett förrut och då jag såg den sist var det här:

”[The Palestinians] are beasts walking on two legs.” — Israeli Prime Minister Menachem Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, ”Begin and the ‘Beasts,”‘ New Statesman, June 25, 1982.

Och av egen erfarenhet har jag hört liknande av många Israeler speciellt på resande fot i Indien där de flesta av dem relaxar bolmandes marijuana efter en stunds torterande och allmänt förtryckande av palestinier i den allmäna israeliska värnplikten. Jag misstänker därför att herr Kenth Ekeroth arbetar för eller har kontakter i Israel.

Men att Kenth Ekeroth eller Sverigedemokraterna skulle vara emot alla invandrare eller dig och din familj, Borzoo Tavakoli, det tror jag inte alls. Det har du antingen hjärntvättats att tro av ett parti du tillhör eller så har du anlitats för att just ha den åsikten och utgöra någon slags modell för lyckad integration.

Jag tror faktiskt att du om någon, som kastat din förtryckande sekt på sophögen och integrerat dig i Sverige, absolut skulle vara varmt välkommen i Sverigedemokraterna.

Det som jag tror Sverigedemokraterna och Kenth Ekeroth angriper är sekten Islam, inget annat, även om jag vet att också kan finnas en underliggande väl dold rasism bakom. Det ansåg ex. flera Israeler jag talade med. De ”judar” jag talade med i Indien var visseligen omskurna, men de hade ingen tro på sin religion, alltså var de inte ”judar” i egentlig mening. När jag påtalade detta sade de att de tillhörde en speciellt utvald ras. För dem var alltså Islam en ”ras”. Det fick mig att le gott. De kunde helt enkelt inte skilja på ras och religion, vilket givetvis inte är särskilt intelligent, men det verkar det som om Sverigedemokraterna faktiskt kan eftersom de har flera medlemmar med brun hud och krokiga näsor.

Ann Heberlein anser, i DNs kulturdebatt, att så många ­gillar Borzoo Tavakolis artikel är ­oroande.

Hon skriver:

”Det är som om hela samhället drabbats av en utilitaristisk psykos, där de enda värden som räknas är produktivitet och nytta. Det gäller att bevisa att man är nyttig för att få vara med. Så betonar kulturarbetare nyttan av kultur, hundägare nyttan med hundar och Aspergerförbundet all nytta en person med asperger kan göra. Varför går vi med på att definiera vår tillvaro i termer av nytta och konsekvens?”

Ja, varför går vi med på att definiera vår tillvaro i termer av nytta och konsekvens egentligen? Borde vi inte göra det?

Vi i vetenskapliga partiet utformar vår politik för att skapa nytta och glädje för alla. Borde vi inte det? Vi har nämligen skapat ett parti som vill främja balans med naturen för framtidens generationers väl.

Då kommer det faktiskt finnas beteenden som ska bekämpas och nyttiga som ska premieras. Vi vill bekämpa religioner som är notoriska barnavlare, vi vill att barnens genitalier ska respekteras och vi vill att barnen ska få tänka kritiskt och självständigt för sin egen lyckas skull. Kvinnan ska också respekteras och vara fri.

(Edit) Svar till Borzoo Tavakoli från Kent Ekeroth, SD i DN.

Kent Ekeroth skriver:

”Du antyder att jag skulle hata dig för att du är muslim. Det är inte sant. Jag hatar inga enskilda människor enbart på grundval av deras tro eller politiska åskådning. Jag har däremot aldrig gjort någon hemlighet av att jag ser stora problem med islams lära, att jag är en svuren motståndare till såväl islamism som kommunism och att jag så länge jag lever kommer att arbeta för att minimera dessa människofientliga ideologiers inflytande i mitt land.”

Intressant. Så om Kent Ekeroth skulle ”hatas” av en extrem muslim som tror på de våldsamma stroferna av sin religion eller om hans egen dotter skulle tryckas ner mentalt av en muslimsk man skulle han alltså inte ”hata” denne för dennes tro? Sedan sätter han samman Islam med kommunism trots att kommunismens fader Marx ser religion som ett opium för folket. Han ser sig alltså som ”en svuren motståndare till såväl islamism som kommunism” utan att hata dem. mycket intressant. Han förklarar inte varför han blandar in kommunism i saken heller. Jag antar därför att Kent Ekeroth tillhör den mer högerextrema falangen av Sverigedemokraterna och inte den mer vänstervridna falangen.

Det skulle inte förvåna mig om Kent Ekeroth i själva verket anlitat Borzoo Tavakoli för att rentutav ragga sekulära borgerliga muslimskla röster i valet. Publiceringen i DN är i så fall mycket genialisk även om f.d. medlemmar i Vänsterpartiet inte kommer bli lika imponerade av sådan retorik.

Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

PS. Annonserna nedan finansierar partiets vackra publicering som levereras av WordPress.com

En reaktion på ”Personlig reflektion angående Borzoo Tavakoli mot Kent Ekeroth i Sverigedemokraterna

  1. Ping: Bosse Schön – Varför Sverigedemokraterna inte får vara med och hedra offren för Hitlertysklands folkmord | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

