Ove Tedenstig – Vår nästa nobelpristagare i fysik?

Jag måste erkänna att Ove Tedenstig argumenterar väl mot relativitetsteorin och mot andra antaganden. Han har verkar ha fått sina fullkomligt logiska frågor och logiska antaganden bemötta med tystnad eller löje, inte med argument. Han har t.o.m. fått betala för att få ut sin forskning till en bredare skara teknikintresserade via tidningen Ny Teknik, vilket tycks mig aningen märkligt.

Argumenten som förs fram av Ove Tedenstig är mycket intressanta och till synes väl underbyggda och ganska enkla att förstå för mig som maskiningenjör. Han tror inte på Big Bang-teorin och det gör inte jag heller, utan jag tror på ett oändligt Universum under ständig förändring, eftersom jag inte kan föreställa mig en bortre gräns utan att alltid fråga mig vad som finns bortom denna gräns.

Att VoFs medlemmar förlöjligar den som ifrågasätter det som ”sekten VoF” bestämt vara den vetenskapliga sanningen (tydligen i evigheten amen – Ursäkta satiren) förvånar mig föga. VoF verkar helt uppenbart inte ha IQ-tester innan antagning till den religiösa organisationen för då skulle denna religiositet sannolikt inte vara så grundmurad.

Tacksamhet Ove för dina teorier som verkar vara betydligt intelligentare än Albert Einsteins.

Här berättar Ove Tedenstig om sin bakgrund och varför hans fysikaliska teorier kan vara fantastiskt nydanande. Och här undervisar Ove Tedenstig via Tillit TV om grundläggande fysik för de som sov på Fysiklektionerna i skolan.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

En reaktion på ”Ove Tedenstig – Vår nästa nobelpristagare i fysik?

  1. Ping: Vetenskapliga partiets partiledare besvarar enkla frågor som vanliga politiker skyr som pesten | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

