Bön till Universum – Hjälp Tellus! – En oväntad men uppriktig ärlig bön

I meditation under ett träd sittandes på en sten idag frågde jag Universum hur jag kan rädda oss alla. Svaret kom efter cirka 5 minuter. Svaret som kom var ”Bön”. Det var oväntat. Det svaret hade jag inte alls som vetenskapligt lagd, tänkt mig. Nåväl. Jag är öppen för att prova om det fungerar. Det är fullt möjligt att det kan fungera. Denna post får inte ettiketten politik.

Du som känner för att prova samma bön kan givetvis be den med mig. Om du tyr dig till Ateism, Kristendom, Islam, eller Buddhism har ingen betydelse. Ateister och de med vetenskap som riktlinje kan ev. se det som ett pep-talk till något inre djupt medvetande eller liknande?

Hjälp Tellus!

Snälla Universum eller Gud eller Allah vad du vill kalla dig. Du är oändligt stor.

Vi kan inte föreställa oss något större än din storlek. Du är i sanning fantastisk och evig.

Universum, jag vill se sanningen, känna den rena kärleken i mig, känna enhet och mening och jag önskar alla välstånd.

Universum, jag ber dig om hjälp idag.

Gör människorna lugna och glada!

Gör så att människorna kan andas djupt och tänka rätt!

Gör så att människorna äter rätt och mår bra!

Gör så att människorna vågar se sanningen med stort mod!

Gör så att människorna vågar göra rätt!

Gör så att alla förstår att vi behöver skapa balans med naturen!

Gör så att framtidens generationer har en riklig fauna, nyttig mat, rent vatten och ren luft att andas!

Universum, visa mig vägen att rädda vår värld!

Universum, visa mig din godhet!

Universum, hjälp oss alla här på Tellus!

Amen

Mer om bön och vetenskap:
Vetenskapliga studier av förbön
Christopher Hitchens • Does Prayer Work? [2008]

 

En reaktion på ”Bön till Universum – Hjälp Tellus! – En oväntad men uppriktig ärlig bön

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

