Vetenskapliga partiet strax i TV med Malou von Sivers, Jimmie Åkesson, Alexander Bard, en islamist och en f.d. muslim?

Normalt sett tittar jag aldrig på TV men då och då snubblar jag över ett inslag på Youtube där ex. Alexander Bard briljerar i soffan tillsammans med Malou von Sievers, Alex Schulman och Nousiainen. Det är snudd på att man skulle ha TV just för sådana program.

Det är ovanligt bra. Programledaren Malou von Sivers har skapat en trevlig invandrarvänlig panel som alla är eniga om det positiva med invandring och våra nya svenskar. Det blir gemytligt. Alla är eniga i att invandring är bra.

Det intressanta är att Alexander är en man som är öppet bisexuell och som ogillar Islam och när han är förbannad säger han vad han tycker med råge, lite som jag själv gör. Visst är det inte politiskt korrekt som Anna Troberg indirekt yrvaket påpekar i detta youtubeklipp om Alexander Bard som söker medlemskap i Piratpartiet, men det är å andra sidan ärligt.

Alexander tänker själv och säger vad han tycker och det är uppfriskande och han söker ständigt nya vägar att nå ut, precis som jag gör genom Vetenskapliga partiet.

Jag tror Anna Troberg känner sig hotad av Alexander Bard eftersom han är en karismatisk ledare, men det finns en bra lösning som vi alla tjänar på demokratiskt, nämligen valsamverkan. Jag återkommer till den saken längre ner.

Yttrandefriheten har helt uppenbart en lägre reell nivå i Sverige än vad Alexander vill ha och det har givetvis blivit värre med de ägarförhållanden som utvecklats på senare tid. Det är uppenbart och Piratpartiet synes givetvis vara ett logiskt val för den extremliberale Alexander.

De andra paneldeltagarna tror jag inte helt förstår vad yttrandefrihet är, ej heller principerna bakom den. Ingen ska lastas för det. Det är bara att läsa på, men det blir onekligen lite som att prata vetenskap med människor som levt hela livet i arabisk öken på en kamel.

Alexander Bard, även här på sin blogg, har haft Zoroastrism som sin religion och numera Syntheism verkar det, tänkandets religion, den religion som i princip blivit utrotad av Islam, sannolikt genom barn-avel, skrämsel och rövarstråt med inkluderad ”halal-behandling” av de som inte vill konvertera, för att uttrycka mig gemytligt.

Alexander Bard förefaller intelligent på många områden och inte särskilt religiös alls, och har sannolikt mycket högt IQ, så jag antar att hans religionsval mer är ett stilval, precis som han väljer keps eller skägg. Något kontroversiellt och intressant som kanske får islamister att undersöka något nytt. Det ser jag som något positivt.

Alexander Bard vill att vi ska vakta yttrandefriheten och fördömmer de som ex. vill tysta ner Sverigedemokraterna och han påtalar för de andra i panelen att tystandet och mobbandet av Sverigedemokraterna gör att de får sympatiröster. Jag är enig i det även om det inte är hela sanningen.

Sverigedemokraterna har inte enbart fått previlegiet att först inledningsvis bli tystade, de har även fått previlegiet av horder med tiggare på gatorna från Rumänien och de har fått en dålig borgerlig politik genomförd av både Socialdemokrater och Allians pga. det borgerligt utformade EU-medlemskapet. SD har dessutom fått enormt stort negativt mediautrymme, inte den rimliga diskurs som Alexander efterlyser, men dock en uppmärksamhet som Vetenskapliga partiet, Piratpartiet och Feministiskt Initiativ enbart bara kan drömma om.

Den ärlighet och uppriktighet som Alexander visar upp är naturligtvis ovanligt och lite skrämmande för den timide normalsvensken. Han visar samma rena mod som de muslimer som ex. konverterar till kristendomen och det är otroligt viktigt med uppriktighet i både religion och politik, anser jag, om respekten för politiken och religion alls ska finnas kvar i framtiden.

Jag finner vissa likheter mellan mig och Alexander Bard även om jag ex. har en helt annan uppfattning om frihet än vad han har och har fötts hetrosexuell. Jag har de facto blivit så trygg i min feminina sida och min manliga sida och min hetrosexualitet att jag öppet erkänner att jag ofta gillar homosexuella män enormt mycket och ibland spexar med vänner utklädd till ”Martina”. Nåväl. Homosexuella är oftast jättefina killar. Så enkelt är det.

Men när det kommer till frihet, ett ofta missbrukat ord, ser jag det som en balans mellan olika friheter och att dessa friheter måste balanseras med respekt för varann och framtidens generationer långsiktigt så vi alla hjälper varann.

Alexander Bards höga IQ passar i Vetenskapliga partiet, även hans kreativa tankeförmåga. Hans kreationer är minst sagt imponerande. Det är intelligens på hög nivå, men jag tror ändå att ett eget parti för Alexander är rätt väg för honom. Alexander är nämligen en ledare fullkomligt överlägsen de allra flesta i retorisk förmåga och karisma och skulle lätt kunna bli många liberala ungdomars och homosexuella mäns val istället för Piratpartiet, Centerpartiet eller Folkpartiet.

Så, istället för att gå med i olika partier som saknar det Alexander behöver, bli besviken, arg och smutskasta dem med glåpord, samt sedan gå till nytt parti och upprepa saken….

…så är mitt förslag att alla intelligenta ledare, inte enbart Alexander, att de skapar nya partier, såsom ex. Gudrun Schyman skapade Feministiskt Initiativ, och sedan styr dem på samma sätt som jag styr Vetenskapliga partiet, samt valsamverkar oss in i Riksdagen tillsammans via ex. Valsamverkanspartiet.

Väl i riksdagen kan vi alla förhoppningsvis höja nivån på diskursen astronomiskt. Jag skulle exempelvis gärna vilja se en deliberativ diskurs mellan Jimmie Åkesson, Alexander Bard och mig om vad som är det bästa för framtidens generationer.

Jimmie har erfarenheter från barndomen om hur invandringen för honom var något dåligt, Alexander har upplevt bra saker med invandringen, får man gissa Jan-Pierre Barda? :-) Och givetvis är detaljerna medialt intressanta, som allt annat som är annorlunda, men jag skulle vilja att diskursen sedan gärna blir deliberativ och går in på fakta. Hur ser vi effekterna av invandringen, goda bevis, dåliga bevis. Båda finns säkert där. Inget är helt svart eller vitt.

Frågan om diskriminering är viktig, vilka invandrare ska vi ex. ta emot, för människor flyr ju exakt det Islam skapat. Ska vi diskutera Islam bör vi givetvis ha en Islamist där och kanske en muslim som gått ifrån Islam så att alla kan ge sin syn på saken.

Jag ser fram emot en inbjudan av Malou.

Med vänlig hälsning
Martin Gustavsson
Patiledare
Vetenskapliga partiet

En reaktion på ”Vetenskapliga partiet strax i TV med Malou von Sivers, Jimmie Åkesson, Alexander Bard, en islamist och en f.d. muslim?

  1. Ping: Analys av Syntheismen, en ny sekt med anknytning till Piratpartiet och sannolikt skapad av Alexander Bard | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

