Några frågor till svenska kärnfysiker och SSM om mini-atombomber

Jag har länge trott att det var nanotermit som pulvriserade WTC och fick byggnaden att falla fritt, men så läser jag denna post om mini-atom-bomber.

–-
Jag vet samtidigt att frågan om hur WTC störtade samman tar kraft från frågan om varför och vem som tjänade på det, vilket egentligen är av större intresse. Där pekar mycket på Israel, anser jag, speciellt då de bevisligen hade agenter på plats med videokamera för att filma händelsen iklädda arabiska schalar. (Källa: Democracy Now)

Flygövningarna i samband med attentatet som möjligjorde det hela pekar även på att operationen leddes av högt upsatta amerikaner. Anledningen är i så fall att skapa en false-flag-attack som samlar folkets stöd och gynnar Israels och USAs gemensamma invasioner och ockupationer i arabiska länder.
–-

Men åter till saken.

1. Kan mini-atombomber detonera ”litegrann” utan att avge ljus och pulvrisera byggnader effektivt?

2. Blir radioaktiviteten i en sådan mindre detonation endast direkt farlig 72 timmar?

Ser fram emot svar från kärnfysiker eller på exempelvis SSM. Svara gärna på egen blogg och meddela mig med en länk!

Med vänlig hälsning

Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

4 reaktioner på ”Några frågor till svenska kärnfysiker och SSM om mini-atombomber

  1. Hej Martin! Det går inte att klicka in sig på en del av dina vidarebefordrade  (blåmarkerade) länkar. Kan vara något med wordpress (du måste uppgradera på den). Det har utgått allmän information om denna sida att den haft problem. Vissa länkar går att se andra inte. (dyker inte upp en hand som det ska göra) då man ska vänsterklicka på länken. Vet inte vad det beror på.Eftersom jag är, av erfarenhet kospiratoriskt lagd, kan jag misstänka att myndigheterna inte vill att man ska länka från en sida som de inte har total kontroll över.

  2. Ok. Det verkar som vissa länkar får extra citat-tecken i WordPress.com ibland, eller så är det ett fel som kanske uppstår i överföringen mellan LibreOffice (som jag brukar använda off-line) och WordPress.com, men om det sker så meddela mig gärna vilka länkar det är så kan jag justera!

  3. Ping: Sannolikt inga kärnexplosioner i WTC när byggnaderna föll samman | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

