Hypotes – Har religiösa lägre IQ och muslimer lägst IQ?

Min hypotes i en bild:

hypotes-ISIS-muslimer-kristna-ateister-normalfördelning

Hypotesen verkar felaktig:
Troende muslimer verkar oftast ha högre IQ än troende kristna

MVH

Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

9 reaktioner på ”Hypotes – Har religiösa lägre IQ och muslimer lägst IQ?

  1. Den som tror utan att kunna bevisa och blir aggresiv eller på annat sätt negativ till krav på vetenskaplig bevisning har ingenting med namnet vi satt på tron. Observera att religiös och muslim är samma sak. Skillnaden är mikroskopisk i den lilla bubbelvärlden. Om jag påstår att jag tror på en gigantisk världsorm som slukat oss och vår tillvaro och tiden från begynnelsen är vägen genom ormens hals där vi till slut kommer ut som ett träd, utan löv, där varje individ hyllar ormen? Det tror jag inte! Tron lämnar över till fantasin. Religion kan bli en tävling i den som kan hitta på den mest fantasifulla och utflippade tron och därmed vinna äran som den som lockat till de ljudmässigt högsta skratten. Faran ligger i om vinnaren får anhängare som försöker skapa ett samhälle på vinnande tro.

  2. Du skriver utan att hänvisa till vad eller vem du avser. Folk förstår därför inte vad du säger.

    Så vad menar du i detta fall?

    1.Vem tror utan att kunna bevisa?
    Jag har indikationer på att min bild ovan kan vara sann. Jag TROR att den är det, men som vilken vetenskapligt lagd människa som helst säger jag då att det är en ”hypotes”, dvs. ännu inte en bevisad sanning.

    2. Vem blir aggresiv eller på annat sätt negativ till krav på vetenskaplig bevisning?
    Har du krav på mina bevis trots att jag säger att jag efterlyser bevis? Ok. Här är några inledande indikationer/bevis.
    http://www.godandscience.org/apologetics/religion_vs_iq.html

    3. Vilket namn har ”vi” satt på tron?
    Menar du vetenskaplig tro baserad på fakta eller vad menar du för tro?

    4. Observera att religiös och muslim är samma sak men att ex. kristen, jude och muslim inte är samma sak. Judar inkluderar inte den fredliga kärleksfulle Jesus som sin Messias och Muslimer har Koranens mer våldsamma verser av Muhammed som dominant ledstjärna. Så observera att skillnaden INTE är mikroskopisk, men omfattande!

    5. Vad menar du med ”den lilla bubbelvärlden”? Menar du vår värld, vår natur och framtidens generationer och försöker du förminska dess betydelse?

    6. Du ser en fara i att en vinnare, ex. Vetenskapliga partiet, får anhängare som försöker skapa ett samhälle på en vinnande tro? Om tron är riktig, dvs. baserar sig på öppenhet och vetenskapliga undersökningar, vari ligger då faran? Är det inte farligare med de religioner och ideologier som redan finns som bevisligen inte bryr sig om sanningen?

  3. Hur skilja tro från vetande? Frågan lär ju vara viktig.
    Kräva hårt arbetande, mycket ivrigt letande.
    Dumbom något oförsiktigt svarar .
    Jo, när tron är riktig är den vetande. (Gustav Fröding)

  4. Rena fakta! Fakta där andelen tro minskar i värde, med antalet steg som det går att förutsäga vad som ska ske. Jag ska ge ett exempel ur verkligheten. Jag tillbringar en stor del av min vakna tid i trafiken. Jag är extremt engagerad och mycket observant. Lägger på minnet, skriver ner, bildgör och analyserar det som sker på massor av olika nivåer, områden, händelser. I detta exempel vad jag ser genom framrutan, och genom sidorutan. Jag har observerat och analyserat hur Polisen agerar. Numera kan jag med högsta sannolikhet förutsäga en poliskontroll. Det har gått så långt att jag sannolikt vet var polisen står. Jag lever på mitt körkort och skulle bli körkortslös vid en miss i min, byggd på observation och analys, vetenskapliga förutsägelse om var och när Polisen har en trafikkontroll. Jag lovar att det handlar om mycket effektiv fordonsframförning tidsmässigt sett och med ultimat ”Eco-driving”. Absolut snabbare än tåget. Fordonen jag framför är, från en strypt lastbil som inte går mer än exakt 83 kilometer i timmen till en motorcyckel som är uppskrämd så att håret står på mig vid omvridning av startnyckeln. Alltså har min analys och observation av hur polisen arbetar låtit mig kombinera fartälskande där 300 km/h är en begränsning med ett yrke där farten aldrig överskrider 83 km/h. Min analys är naturligtvis inte absolut, eller en sanning där det inte finns faktorer jag missat. Jag kalkylerar med de fakta jag har med risken att inte längre köra lagligt. Körkortet ryker för all framtid vid eneventuell miss. Vid en allvarlig miss så är döden nästa steg. Ty jag är bara en liten del i förändringen, en yttepytte liten länk, och absolut inte slutet på förändringen. Vetenskap är att bygga på vad som är mest sannolikt med mest grad, nivå av förutsägelse. Några slutgiltiga, gudomliga sanningar är bara skitsnack och begränsat svammel. VI är inte det slutgiltiga egot. Att redogöra för hur man kan leva ett avundsvärt liv med extremt låg energiförbrukning kan jag också redogöra för. Om intresse finns. Vi är bara en länk i en kedja av förändring och bara du som är extremt observant kan förutsäga vad som ska hända. Det går att bli rik på pengar genom att observera och analysera, men inte utan att egoprioritera resurser som går andra människor förbi.
    Jag älskar att producera där ”Vill ha” begäret är absolut noll.

  5. Kollade grafen? Och undrar vilken fråga den ska ge upplysning om? Det steg jag tar är att testa mina vetenskapliga obervationer i verkligheten. Frågar helt enkelt folk. Nyttjar olika sätt att bemöta och ”uppföra” mig och praktiserar olika fysiska som psykiska sätt där metoden hela tiden förändras. Testar verkliga länkar tagna ur det verkliga livet. Absolut inte från vad andra kommit på och låter det andra upptäckt vara en stabil ”plattform”. Det gjorde jag självklart tidigare innan jag kommit så långt att jag insåg att många ”Sanningar” bara är ett steg i trappan upp till mera vetande. Massor av vetenskapliga presentationer har jag upptäckt är låsta i traditioner och troligen rädslor för obehagliga konsekvenser om hela resultatet presenteras och naturligtvis därför anpassas till det vardagliga livet. Här kommer en kul grej jag upptäckt.
    Byggbranchen lever till stor del på skuldsattta pars urusla sexliv! Varför? Jo! De flesta har skulder kvar även när barnen flyttat ut och som vi människor är så förändras vi hela tiden. Men den höga ekonomiska investering som ofta gjorts under massor av år med stor skuld kvar skapar en låsning i kombination med rädslan för att göra något nytt. Det gör att många par ”Tokrenoverar” istället för att ha ett liv med kärlek och förändring, utveckling. Helt enkelt så har dom slutat knulla och samtala ärligt! Dom fyller sina liv med ”Kvasimening”. En del i och av ”Bankkrisen” och försäkringskostnaderna som ökar beror till stor del på att renoveringsdesperationen görs av ”Hellre än kan” och skulden ökar ännu mer. Denna insikt är både komisk och tragisk. Och jag lovar att denna insikt följer min 95-5 lag.
    Nu vet jag också att försäkringsbolagen ser ökade kostnader med ”Tokrenoveringarna” och har pekat ut exempelvis Martin Timell som gjort många hemfixarprogramm, lite skyldig. Men det är bara fegheten som är skyldig i djupet. Även fegheten följer 95-5 lagen. Fixa ditt med hemprogrammen som källa är bara en nivå i bubblan. Fetman är också bara en nivå i samma bubbla där rädslan för att dö är en konsekvens av ångest över frågan ”Vad gör jag med mitt liv”. ÄT! och må gott! Konsumera mera!
    Jag önskar att någon kan slå sönder denna del av en högst sannolik verklighet. Jag utmanar Dig som läser detta att göra ett försök. En ledtråd till ditt mod att tänka är att slå sönder det vi kallar ”Prestige”.

  6. Ping: Troende muslimer verkar oftast ha högre IQ än troende kristna | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

