Är Sveriges pressfrihet satt ur spel av CIA även idag?

Det frågar jag mig när jag läser att USA betalade för propaganda i Sverige på 50-talet. Artikeln om CIA:s hemliga propagandakrig i Sverige fann jag genom Vaken.se.

Citatet från Sveriges radio som fick mig att ställa frågan:

”Man kan mycket väl hävda att den amerikanska ambassaden och den amerikanska informationstjänsten på ett sätt satte den svenska pressfriheten ur spel.”

Svaret på frågan med det jag har vid handen är: -Ja. Sannolikt är det så att Sveriges pressfrihet är satt ur spel av CIA, även idag, och det är sannolikt orsaken till att jag fortfarande bojkottar styrd media nästan helt och hållet. Det är inte enbart bra för demokratin att jag, och kanske även du gör det, men det gör i allafall att jag mår bättre inombords, både i hjärnan och i hjärtat.

Vem vet? – Genom att läsa alternativ media kanske man kan förebygga och bota massvis med fler åkommor än spykänslor? Vad tror du?

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

På tal om spykänslor:
Maria-Pia Boëthius – En allians mellan S och M gagnar bara kapitalet… En säker väg mot ett SD med Majoritet i riksdagen. Sosse/Bilderberg-frihandel plus Moderat/Bilderberg-frihandel ger sedan SD-frihandel och folket tror att de har röstat mellan olika alternativ… Jojo.

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

