Anna Borgeryd – Vetenskapliga partiets vackra framtida finansminister?

Anna Borgeryd, styrelseordförande i Polarbröd, är en person som till fullo förstått det ekonomiska problemet med tillväxt på det begränsade rymdskeppet vi alla färdas genom rymden i och som vi kallar jorden.

Det ena youtube-klippet som jag vill uppmärksamma heter ”The dawn of a new economy: Anna Borgeryd at TEDxUmea” och på utmärkt engelska beskriver hon vad hon kommit fram till.

Och det andra youtubeklippet heter ”fungerar ett samhälle som kräver tillväxt” och i detta klipp är moderatorn för debatten Birger Schlaug, ni vet partiledaren med huvudet på skaft som lämnade Miljöpartiet. Inlägget tar även upp välfärd och lycka.

anna-borgeryd-tilläxt-debatt

Anna Borgeryd, precis som Birger, är genom sin klarhet och uppenbara intelligens givetvis varmt välkommen in i Vetenskapliga partiet och behöver vi en finansminister alldeles strax är Anna Borgeryd på min självklara lista för den uppgiften.

Att hon är fantastiskt vacker även på utsidan ser vi som något väldigt positivt. Folket förtjänar en vacker finansminister.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

Ps. Den som vill veta mer kan läsa Anna Borgeryds relationsroman som heter Tunna väggar.

En reaktion på ”Anna Borgeryd – Vetenskapliga partiets vackra framtida finansminister?

  1. Får jag som man säga wow när jag ser en attraktiv kvinna? Det som kommer naturligt inifrån är säkerligen vetenskapligt analyserat. Psykologer kan säkert placera mig i ett fack pga. av det ex. extravert eller liknande.

    Men jag spekulerar i varifrån denna naturliga skönhet kommer. Kanske använder hon ekologiska produkter? Kanske har den yttre skönheten skapats inifrån, genom inre harmoni och god självkänsla?

    Kanske är det just det att hon har en väl fungerande hjärna som är på Vetenskapliga partiets linje som gör att jag idealiserar henne?

    Kanske är det ekologisk näringsrik mat, rent vatten, god sömn och motion?

    Kanske är det rikliga mängder polarbröd?

    För jag anser inte att man kan sminka fram denna naturliga skönhet. Kanske med ekologisk skönhetsolja full med vitaminer och fettsyror?

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

