Är alla de stora religionerna rasistiska och fascistiska och i så fall varför?

I samband med att jag läser om Sverigedemokraternas konflikt med SDU finner jag en intressant artikel som får mig att ställa frågan om alla de stora religionerna är rasistiska/fascistiska och i så fall varför?

Artikeln talar om en Talmud-student som exponerat Talmudisk onska.

Islamistisk ondska är uppenbar för den som läser på i ex. Koranen, men ovanstående i Judendomen har jag inte träffat på tidigare. Det var en nyhet för mig.

Kristendomens ondska i Gamla testamentet har jag också funnit och den är välkänd, nämligen hur judarna etniskt rensade det förlovade landet, vilket man tycks göra även idag.

Det är Palestinierna under Israels kontroll som steg för steg idag, långsamt rensas bort etniskt ur området. Det är i sig inget konstigt, med tanke på Palestiniernas inställning till Judarna, typ att de skall fördrivas och utrotas.

Jesus i nya testamentet är en klar vändning, men Jesus som var född i Judendomen och försvann i öknen för att meditera och återväde likt någon slags Buddhistisk munk, blev alltså korsfäst av romarna med stöd av ledande judar, judar som ofta fortfarande betraktar honom som en kättare.

Så jag frågar mig helt enkelt – Varför är dessa religioner så rasistiska och fascistiska mot varann?

Jag måste meditera länge för att få ett bra svar som är rimligt. Svaret är väldigt besvärande. Inte ett svar jag direkt önskar mig. Svaret stör mig som oftast när jag söker den. Jag vet att sanningen inte vill någott ont, bara hjälpa, men motståndet gör aningen ont.

Svaret jag får är: Rasism och fascism är naturligt … och uppkommer ur rädsla och finns inom alla människor. Rädslan uppkommer i allt levande som strävar efter överlevnad. Har man inte rädslan överlever man inte, men utrotas.

Överlevnad och fortplantning av en ras kräver alltså undertryckandet och utrotandet av en annan ras eftersom den exponentiella funktionen naturligtvis ger att alla raser inte kan överleva ständiga fördubblingar på en begränsad yta och att vissa raser kommer vara livsdugligare än andra.

Men religionen har liksom tagit rasismen och fascismen ett steg längre. Det är alltså den gemensamma tron som är avgörande, egentligen inte rasen, förutom inom judendomen som i princip effektivt låser ute den som inte är född av en judisk mor.

Har man en judisk mor kan man alltså få stämpeln ”jude” i passet väldigt enkelt, om det nu verkligen skulle anses önskvärt för individen, men är man kristen eller muslim som vill konvertera till judendomen, blir det alltså synnerigen besvärligt och du måste, som jag förstått saken, i princip gå i specialskola och odla lockar och arbeta upp ett ryckig böne-beteende som får dig att likna en person intagen på mentalsjukhus.

För en normalt funtad ateist verkar det alltså i princip omöjligt att ens bli religiös utom av hyckelskäl, skrämsel med döden eller genom att drabbas av mental sjukdom.

Men muslimerna tar ändå priset, muslimer som t.o.m. mördar varann för att de inte tror på rätt sätt enligt Koranen. Yttermera ”kristna” protestanter som invaderat Nordirland och provocerar ”kristna” katoliker med sina marscher. Det får mig att tänka på Tage Danielsson och Hasse Andersson med texten ”Allting går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt!”

Så. Är då Buddhismen eller Hinduismen rasistisk? Det jag kan se i dessa kulturer är att vit hud anses finare än mörk hud, men om detta ingår i religionerna själva vet jag inte. Det vore givetvis intressant att veta. Hur tänker en indier eller en thailändare om den saken? Upplys mig gärna om den saken!

Med vänlig hälsning
Martin Gustavsson
Vetenskapliga partiet

2 reaktioner på ”Är alla de stora religionerna rasistiska och fascistiska och i så fall varför?

  1. Ping: Kurdiska Kaziva från Iran | Vetenskapliga partiet

  2. Ping: 1:a Majtal och uppmuntran till Amineh Kakabaveh som attackeras av Vänsterpartiet, Expo och sketmedlemmar | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

