Glad nyhet – HIV leder sannolikt inte till AIDS

Jag har själv varit mycket skeptisk till HIV och AIDS-historien länge enda sedan jag såg de färglada förklaringarna i tidningen Illustrerad Vetenskap. Jag har inte sett några som helst hållbara bevis för hela historien, ej heller trott på denna historia (precis som jag inte trott på BIG-bangteorin), men jag har oftast valt att vara tyst av olika orsaker, men mina läsare förtjänar ändå att uppmärksammas på vad jag funnit.

Jag har själv alltid varit en glad skit och brytt mig föga om olika försök till mobbning när jag uttryckt mina tvivel för jag har inte varit särskilt svag för grupptryck alltsedan jag fick grundläggande utbildning i psykologi och filosofi.

Efter att ha läst rapporten i pdf-dokumentet: Duesberg et al_AIDS since 1984 No evidence for a new viral epidemic not even in Africa_IJAE_2011.pdf uppstår givetvis glada logiska följdfrågor ex.:

Kanske kan HIV- och AIDS-patienter sluta med de dyra medicinerna från läkemedelsindustrin och bli friskare? …eller, nja. kansk var det inte glada nyheter för läkemedelsindustrin, men vad är väl pengar jämfört med att kunna hjälpa människor till ett bättre liv? ;-)

I summeringen i rapporten går att läsa följande glada nyheter:

”Baserat på ett utkast av kända giftigheter hos antiretrovirala mediciner vill vi dra uppmärksamheten från vetenskapsmän som arbetar i allmäna och kliniska medicinska områden, inkl. embryologiker, till behovet av att tänka om angående risk-och-nyttighetsbalansen av antiretrovirala mediciner för gravida kvinnor, nyfödda bäbisar och alla andra som bär antikroppar mot HIV.”

”Based on a review of the known toxicities of antiretroviral drugs we like to draw the attention of scientists, who work in basic and clinical medical fields, including embryologists, to the need of rethinking the risc-and-benefit balance of antiretroviral drugs for pregnant women, newborn babies and all other who carry antibodies against HIV.”

Även om frågorna som uppkommer inte alltid kommer vara politiskt korrekta att ställa, anser jag att man kan ställa dem på ett långsiktigt politiskt korrekt sätt, något som sannolikt folkhälsoprofessorn James Chin utbildad vid Berkeley skulle hålla med mig om. Han hade heller inte vilken position som helst. Han var chef för det globala programmet för AIDS på WHO.

Översatt citat från James Chin ur den vetenskapliga rapporten:

”AIDS-program framtagna av internationella agenturer och organizationer baserade på [religös] tro har varit och kommer fortsätta att vara mer socialt, politiskt och moralistiskt korrekta än epidemiologiskt korrekta.” (Chin, 2007).

”AIDS programs developed by international agencies and faith based on organizations have been and continue to be more socially, politically, and moralistically correct than epidemiologically accurate.” (Chin, 2007).

En annan glad nyhet är, i det fall HIV- och AIDS-epedemin uppfanns för att regelrätt avrätta människor och samtidigt tjäna grova pengar på långsam utdragen död, är att det faktiskt inte fungerade särskilt väl. Lösningen på överbefolkningen är alltså kanske att finna ex. i Vetenskapliga partiets rekommendationer för de som inser att vi måste balansera mänsklig population med naturen.

Det är också en glad nyhet, som Olof Palme menade, att politik är att vilja. Så vill vi människor att de politiska rummen ska bli välfyllda av skeptiska, vetenskapligt metodiska, mentalt tillräckliga och socialt friska individer som värderar allas lycka mer än pengar så kan denna vilja givetvis även förändra dagens politik.

Med vänlig hälsning
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

PS. Vore djupt tacksam för mer stöd av folket och fler vetenskapligt lagda och mentalt öppna och glada individer som ansluter sig.

En reaktion på ”Glad nyhet – HIV leder sannolikt inte till AIDS

  1. Ping: Glada Nyhet – Doktor Erik Enby tilldelad utnämningen ”Extra Legitim Läkare” | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

