Politisk satir – Hå å hej med Federley

Ibland måste man skratta, även som vetenskaplig politiker, även om det är tragikomiskt, och visst kan man dansa med kossor som Göran Pesson gjorde eller dansa i bastkjol såsom Ulf Adelsson gjorde för att göra sig folklig, även om jag sannolikt kommer undvika en allvarlig min i stridsvagnshjälm a la Carl Bildt eftersom folket då sannolikt kommer dö av skratt och så elak är jag absolut inte.

Jag är nämligen en ganska altruistisk och fredlig politiker och dessutom befinner vi oss i en ny modern tid med Youtube och allt där trevliga saker sprider sig viralt så att man inte ens behöver censurskadad media.

Förklaring till den politiska satiren:

Det som är källan till min kreativitet idag, och som jag gärna bjuder er på, är att Fredrik Federley (C) tydligen gör ett första utspel för SD-samarbete.

Och det som får mig att häpna är att ett miniparti som Centerpartiet, ständigt nära att åka ur pga. 4%-spärren, nu erkänner att de gjort fel som låst SD ute från utskott och diskussioner, men alltså nu vill ”pressa” SD på sakpolitiska förslag…

Känn på det! Minipartiet Centerpartiet vill alltså ”pressa” Sverigedemokraterna som ligger på ca. 25% … Jag frågar mig – Vem pressar vem? Har Fredrik Federley en aning om vad demokrati de facto betyder? Intelligens? Är det viktigt?

Tanken på en borgerlig regering med stöd av SD ”gillar” han inte… Jisses. Det är ju precis tvärtom. Den gamla avdankade borgerligheten kommer strax tvingas stödja en borgerlig sverigedemokratisk regering om de vill ha sitt borgerliga lyxlirande på folkets bekostnad kvar. Avdankade moderater är dessutom väldigt kompatibla med det borgerliga partiet SD, verkar det.

Alltså är det mer sannolikt att småpartierna Centerpartiet, Kristdemokraterna, Folkpartiet och Moderaterna alltså kommer stödja tillsättandet av den borgerlige Jimmie Åkesson, i utbyte mot ex. Natomedlemskap, d.v.s. invasionsvilja, EU-medlemskap, d.v.s. storhetsvansinne, förslavande frihandel och det militärindustriella komplexets krig, ungefär såsom skedde 1933 i Tyskland. De borgerliga bombhögerpartierna drog i Tyskland ner byxorna vid 43% och böjde sig framåt och fick då äntligen sin efterlängtade pastej.

…och det är därför min politiska satir kommer här till dig som läsare nu idag:


Youtube – Hå och hej med Federlej

Hå och hej med Federlej
(Text av Martin Gustavsson, Vetenskapliga partiets partiledare)

Hej alla barn. Nu blir det barnprogram
Titta nu nu här vad Federlej tar fram!

En liten morot å nu ska ni höra
vad Federlej med en morot kan göra

Jag böjer mig framåt och å heeej å hååå….

…hå och hej menar jag ju!
Hå och hej ska det ju vara!

…hå och hej
så har högern fått fiiin pasteeeej.

Visst är den fin? Ja. Ja, mmmm…

Du Calle.. skulle du vilja byta lite ..eh.. morot med pastej mot en av dina oljekällor?
Nähä, nä, det vill han ju inte göra förstås. Det kan man ju förstå.

Om detta youtubeklipp blir viralt kanske det kan hjälpa till och rädda världen och framtidens generationer från borgerlig bomböger som har våta drömmar om ett kärnvapenkrig mot Ryssland. DET är i alla fall min förhoppning, och helst innan svenska folket lurats in i Nato av bombhögern och mainstream-media.

Skicka gärna detta inlägg eller youtubeklippet till alla du tror kommer uppskatta humorn!

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

3 reaktioner på ”Politisk satir – Hå å hej med Federley

  1. Ping: Riksdagspartierna lyssnar inte på Per Gahrton, men hjälper Sverigedemokraterna till majoritet i riksdagen | Vetenskapliga partiet

  2. Ping: Glada Nyheter – Komikern Robert Gustafsson frigör sig på ett emotionellt korrekt sätt | Vetenskapliga partiet

  3. Ping: Naturskyddsföreningen hjälper fattiga ungdomar och pensionärer att byta grejjor | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

