USAs religiösa sekter och mellanösterns extremreligiösa sekter vill sannolikt ta emot den mångkulturella flyktingströmmen

Är massmigrationen orkestrerad? Det är en fråga som är väl värd att meditera på.

I samband med folkvandringens början svämmade twitter över av tweets på temat ”RefugeesWelcome”.

Via Joakim Andersens blogg läser jag vidare att:

”Intressant är att när man börjar studera dessa tweets finner man att över hälften av dem härrörde från Storbritannien, USA och Australien (och en oväntat stor andel från Indien och Nepal).”

Att de överbefolkade länderna Indien och Nepal är inblandat är lätt att förstå för den som känner till Internets mekaniska turkar för där finns det billig arbetskraft i överflöd.

Det kan även vara så att dessa tweets genom sociala medier alls inte ska betraktas som krigföring men en del av USAs och andra länders vänlighet och välvilja att skapa mer mångkultur, gudibehaglig sekterism och tillväxt för Europa?

IKEA kommer få avverka mer skog och trycka fram nya möbler, byggföretagen bygga fler lägenheter, vilket skapar ”tillväxt”… Även om detta går emot Vetenskapliga partiets politik som är nedväxt till balans med naturen, kan det ändå tolkas som om det kan vara välvillighet som ligger bakom eftersom dessa politiker ändå inte verkar ha en aning om den exponentiella funktionen.

Får man föreslå att vi som tack för den välvilliga marknadsföringen av Europa på twitter, att vi på internationellt vatten mellan ön Lesbos i Grekland, visar samma vänlighet och erbjuder flyktingarna gratis kryssning som går direkt mot ex. USA, mångkulturens och den religiösa sekterismens mecka, gratis kryssning mot andra extremreligiösa arabiska stater som finansierat det gudibehagliga kriget som gett massvis med jungfrur till muslimer i himmelriket och kanske ska vi även skicka en gratis kryssning med IS-soldater till Israel?

Alla goda ägg i en korg, så att säga, så man får en riktigt god omelett.

För det vore väl ändå rättvist att de som ligger bakom den gudibehagliga fyverkeristämningen i Syrien, med kanoner och krut, också får ta emot de tillväxtskapande flykingarna från Syrien? Vi kan inte låta denna twitter-kärlek stå obesvarad!

Om fiendens fiende är vår vän, likt Tim Osman, alias Usama bin Laden, var vän med USA som levererade stingermissilerna i Afghanistan kan det säkert leda till att vår väns vän är vår vän.

Matematiskt bevis:

Vän = +1
Fiende = -1
(+1) * (+1) = +1
(-1) * (-1) = +1

Skulle ex. vår vän USAs vän Israel verkligen kunna vara en slags rasistisk fiende? Hmmm… Nej matematiken tycks inte tyda på det, inte ens antisemitism tycks vara logiskt möjlig. Så jag väljer idag toleransens och matematikens väg och tror att vänskap kan uppstå i flera led och att alla kan ha goda relationer med varann bara den ologiska rasistiska religionen försvinner genom ex. nyateismen.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

13 reaktioner på ”USAs religiösa sekter och mellanösterns extremreligiösa sekter vill sannolikt ta emot den mångkulturella flyktingströmmen

  1. Eftersom de endast transporterats från Turkiet till internationellt vatten kan det säkert inte betraktas som illegal smuggling och då tillkommer ingen smugglingsavgift på 10000kr och då kommer säkert flertalet av resenärerna kunna finansiera en del av resan genom flipperspelande, enarmade banditer, taxfree och annan lyxkonsumtion under kryssningen mot välkänt sekteristiska länder där befolkningen gladeligen snoppar av gossebarnen den trevligaste delen av pillevicken, haleluleja. :-)

  2. Det pågår ett informationskrig över hela världen där lögner falska påståenden och allmänt hyckleri nu har tagit rejäl fart.

    Svensk press och massmeder är totalt nedlusade av falska påståenden och vissa sidor på nätet som invaderats av Pk-fascister. Asylförespråkare och lismande flyktingkramare som försöker övetträffa varandra i politisk korrekthet för att få politiska sympatier i den alltmer krympande trovärdigheten för våra politiker.

    Ett exempel är ETC som konsekvent har tagits över av vulgärmarxister och tokstollar som har fräckheten att hänvisa till ”forskning” i sina slutsatser om invandringen utan att ange någon som helst källa för sina påståenden.

    När maktens lojala drängar insett att det har blivit besvärligare att få ut budskapen eller( håller på att bli överkörda av den allmäna opinionen) via de vanliga kanalerna pga bristande trovärdighet (press och Tv) försöker de grisa ner alternativmedier på nätet med sina lögner.

    De tom yrkar på att vilja stänga ner vissa obekväma nättidningar och kommentarer som inte faller dem på läppen med hänvisning till att de utgör ett demokratiskt hot och kallar dem för ”hatsajter”. Man ska ovillkorligen köpa maktens versioner av verkligheten inte sin egen, ej heller kunna leta efter argument som passar in på den verklighet man själv omfattar.

    Det handlar således inte längre om journalistik eller fakta, utan om att kunna köpa sig in i horpressen och Tv och få ut sina värderingar till allmänheten för att påverka opinionen till det makabra löjets gräns.

  3. Den som söker sanningen finner den lika lätt som man finner månen och stjärnorna på den nattsvarta himlen.

    Du och många med dig förtjänar bättre! Följ logiskt och emotionellt korrekta alternativa medier! Rösta på de politiker du gillar allra bäst!

    ETC har flera olika författare och används som vänsterns språngbräda, det är jag väl medveten om, men samtidigt som dessa skribenter inte helt insett att massmedia är ägd av fåtalet girigbukar med en agenda som den vakne kan se tydligt så kommer även tidningen med guldkorn ibland.

    Att Att ETCs ansvarige utgivare hänvisar till ”forskning” i sina slutsatser om invandringen utan att ange någon som helst källa för sina påståenden är givetvis katastrofalt för deras journalistiska kvalitet, något som även jag kommenterat.

    Men att alla på ETC skulle vara ”maktens lojala drängar” är jag inte helt enig i. Jag har sett alster som är hyffsat bra från ETC också.

    Att människor inte alltid är motiverade att uttrycka sig sanningsenligt, positivt och konstruktivt på nätet är uppenbart, men i slutändan skulle jag vara tacksam om vi alla hjälper de som lyser likt ljustarka stjärnor att vinna, även på ETC.

    Yttrandefrihet och demokrati hänger starkt samman. De som yrkar på att stänga ner obekväma åsikter är ett demokratiskt hot. Lagen är redan välskriven på det området. Håller vi oss alla inom den går det bra. Diskuterar vi yttermera hövligt går det givetvis allra bäst. Med hövlihet skapar man motivation att få människor att lyssna på den andra sidan och då finns det potential till samtal, annars blir det bara käbbel.

    Köp de versioner av verkligheten som är mest sannolika och gör dem INTE till ”dina egna”, men ENBART sannolika versioner av verkligheten! Leta efter argument som passar in på den verklighet du själv omfattar och försök gärna falsifiera ”din verklighet” enligt hypotetisk-deduktiv metod eftersom det inte finns flera olika verkligheter!

    Gammelmedia verkar ännu inte ha insett att det faktiskt handlar om tänkande, journalistik och fakta. Ingen behöver längre köpa sig in i tidningar eller TV för att få ut sina värderingar till allmänheten eller för att påverka opinionen. Detta kommer bli gammelmedias fall. Journalister med verklig förmåga kan ta över enkelt med den nya tekniken och om du kallar tidningarna ”horpressen” och du fortfarande läser den, vad är du då? :-) Meditera på saken!

    Så det finns ändå tecken på att samtalet människor emellan i ett samhälle och på internet via bloggar och bloggkommentarer gynnar utvecklingen framåt och långsiktigt sannolikt även jämlikheten, även om paniken från gammelmedia är stor under omvälvningen då de går under. Gammelmedias demonisering och Ad Hominem-argument är inför alla och inför sig självt en förlorare. Gammelmedia vet om det.

    Den som bidrar positivt och konstruktivt till samtalet är en vinnare. ;-)

  4. Man måste studera horpressen och medierna för att kunna förstå hur de verkar och på vilka grunder och dess förutsättning, samt i vems intressen de verkar.Genom detta kan man förhålla sig till dem på ett konstuktivt sätt eftersom de verkar på den allmänna opinionen.

    Jag har ett bra sätt (tror jag) att påverka det som uttrycks och som jag vänder mig emot; Det kan jag dock inte redogöra för här, utan har skapat en egen variant som de kan få dem på andra tankar på sikt.

    Själfallet påverkar alla medier, men man måste se dem för vad de är, dvs ”politiska sociala och kommersiella instrument” för att dominera och styra samhällsutvecklingen (mot eller för någons intressen).

    Problemet är att kommersiella medier och aktörer inte längre har någon drivkraft att upplysa människor om fakta, utbilda eller förkovra allmänheten i väsentligheter, utan i stället skriver om rena tarvligheter, trams och slask. Folk vill ha det. Det säljer.

    Det värsta av allt är att folk köper det för det är lättuggat och lättsmält och kräver ingen intellektuell ansträngning. Det är bekvämare för maktutövningen att vräka ut svinfoder i det offentliga rummet än att försöka styra över upplysta.

  5. Jag tror att jag provat ditt angreppsätt. Det var ett fåfängt försök av mig, men kanske ditt sätt är annorlunda på ett sätt som gör att det fungerar för dig?

    Vanitas vanitatum betyder fåfänga, fåfänglighet, meningslöshet (ofta som ett utrop av besvikelse eller pessimism). Frasen är latin och kommer från Vulgata, Predikaren.

    Så i enhetens, sanningens och den rena kärlekens namn, vilket sannolikt leder oss mot välstånd, tillåt mig utropa att det för mig är fåfänglighet att tro att min läsning av ”horpressen”, vilken säljer sig till rotaryklubbens högstbjudande annonsörer kan leda oss till upplysning!

    Anledningen, och detta känner de flesta psykologer till, är att mängden information övertygar mer än dess sanningshalt. Jag anser inte att jag är byxad att skärma bort alla osanna påståenden. Jag är inte byxad att inse vad som döljs medvetet. Jag är inte byxad att se sanningen i ett ständigt sorl av osanning. Det tar både tid och kraft från min hjärna att anylsera, blockera och arrangera den dynga som likt stora mängder dåligt svinfoder landar i min brevlåda och samtidigt ha det upplysta fokus jag egentligen vill ha.

    Viljan att läsa de osanningar och de apkonster som många fortfarande förnedrar sig att läsa i ”horpressen” beror på ibland på min frånvaro av mod. Detta beror på att jag är ett socialt djur, likt en apa som tror att jag är beroende av det sociala spelet för min överlevnad. :-) Men så är det inte, tvärtom kan lögner vara skadliga för mig och sanningen kan hjälpa mig.

    Den fåfängliga strävan efter överlevnad är visserligen en naturlig del av Darwinismen, men är naturligtvis meningslös eftersom ingen livsform har överlevt Universums biljardspel med kometer och asteroider hittills ändå. Det har paleoarkeologer visat oss med vetenskaplig övertydlighet.

    Så jag anser att jag istället, med positivitet och konstruktivitet, bör njuta av de enkla nöjena i det dagliga livet i harmonisk balans, genom att äta nyttigt och gott, dricka hälsosamt och med glädje följa mitt inre kall och göra min insats på ett sätt som får mig att må bra! Detta ger mig livskraft, mening och njutning. Det ger inte massmedia. Massmedia skapar alltför ofta ilska, stress och ologisk rädsla.

    Hade vi haft en massmedia som åtminstone ägts av människor med moral som värderat sanningen högre och släppt fram tankar och åsikter som motsäger den egna giriga agendan hade media varit intressant och en viktig del av vår demokrati som fått människor att tänka och analysera själva och saken varit en helt annan. Nu är det motsatsen, just p.g.a. ägarförhållandena. Massmedia motarbetar undersökande journalistik, det hövliga samtalet och därmed motarbetar dagens massmedia demokratin.

    Men hade det varit så att massmedia hade varit objektivt och sanningsökande hade du kanske kunnat läsa om att WTC 911 kan ha handlat om ett gigantiskt försäkringsbedrägeri, massmord på de egna medborgarna, landsförräderi och döljande av ekonomisk brottlighet. Det kan du inte idag.

    Istället repeterar denna ”horpress” ständigt i förbifarten att Usama bin Laden låg bakom WTC 911, trots att denne inte tagit på sig skulden, och ej heller efterlysts för dåden. Irak invaderades trots att Saddam var oskyldig till dådet, FN via Han Blix meddelade att Saddam inte hade olagliga vapen och att de som enligt media utförde attentatet mot WTC till största delen kom från det extremreligiösa Saudiarabien från vilket de pengar, vilka stöttat dagens terrorister ekonomiskt, kommer ifrån.

    Kan du i media läsa om olika extrema religioners märkliga verser? Nej. Detta tas inte upp som ett problem. Dessa diskussioner finner du inte i vanlig ”horpress”. Kan du läsa ett utläckt citat från en Rothchild på Bilderbergruppen? Nej. Det kan du inte idag.

    Jag anser att om vi vill leva ett gott liv med mening bör vi söka sanningen och agera på den.

    Jag har dessutom hjärnceller som förstärker de impulser som repeteras och släcker ut det som inte repeteras. Jag är inte en kall analytiska dator, hur mycket jag än vill tro detta i min fåfänga. jag måste vra vaksam på vad jag läser och jag behöver regelbunden meditation.

    Prova att endast tio dagar göra dig fri och du ska se att du aldrig mer vill tillbaka! Du kan meddela de som vet att du brukar vara ”torsk” på ”horpressen” att du nu inte kommer vara torsk längre under ex. 10 dagar och varför!

    Börja under denna tidsperiod istället söka alternativ media, analysera och skriv dina egna alster med denna tid du sparat!

    Att vägra läsa ”horpressen” kommer berika ditt liv. Jag lovar!

    Det är i tystnaden de riktiga frågorna uppkommer som leder oss mot ljuset och den verkliga upplysningen.

    Du måste INTE studera horpressen och medierna för att kunna förstå hur de verkar och på vilka grunder! Ägarförhållandena gör det tydligt att de ägs av några få girigbukar insyltade i det militärindustriella komplexet.
    Endast så vet du i vems intresse de verkar och endast så bör du förhålla dig till dem! (INTE genom att läsa deras lögner).

    Om du vill vara konstruktiv bör du istället på ett konstuktivt sätt försöka påverka den allmänna opinionen i stället för att bli refuserad och censurerad av ”horpressen”, anser jag. Det gör jag.

  6. Du har rätt i många saker, men jag är redan medveten och sannolikt fullärd på det planet. Äger redan genom livserfarenhet motstånd mot mycket av medias manipulationer.
    Det kanske är nödvändigt att ta del av det makthavarna förmedlar för att förstå samhällsutvecklingen och vad syftet är med offentlga tillkännagivandet , men det är inte detsamma som att man slukar allt med hull och hår.
    Trots en, på det hela taget , bedrövlig massmediaindustri, kan man hitta guldkorn emellanåt beroende på vad de tillåter sig att släppa igenom. Det finns trots allt vissa hedervädra personer som lyckas komma komma förbi ”grindvakternas censurkvarnar och åsiktskorridorer” för att göra mänskligheten en tjänst.

  7. Ping: Inkallelse om injicering enligt lagen om tolerans mot invandrare (2018:666) | Vetenskapliga partiet

  8. Ping: Population i balans med naturen – Den 13:e Februari är 250-årsdagen av prästen Thomas Robert Malthus | Vetenskapliga partiet

  9. Ping: Glada Nyheter – Nytt mode – En kevlardräkt med trygghetsknapp mot terrorism | Vetenskapliga partiet

  10. Ping: Population i Balans med Naturen – Den 13:e Februari är 250-årsdagen av prästen Thomas Robert Malthus | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

