17-årig terroristtjej får mig att tänka på Fjant i filmen Trolltyg i Tomteskogen

Via Avpixlats läser jag om en 17-årig terroristtjej med svenskt medborgarskap som verkar ha varit på väg att utvandra till Islamiska Staten och kommer osökt att tänka på Fjant i filmen Trolltyg i Tomteskogen som smugglat sig in i Tomtarnas hem.

Flickan bor vanligtvis i ökända Skäggetorp och hade IS-propaganda i sin mobiltelefon. I denna ska även meddelanden ha påträffats där hon uttrycker glädje över terrorattackerna i Paris nyligen.

Att flickan bott i ”Skäggetorp” gör inte historien mindre lustig. Komedi. Jag tänkte att det kunde roa er läsare lika mycket som det roat mig samtidigt som det givetvis är djupt tragiskt att svenska politiker fortfarande tillåter att barn indoktrineras i islam mitt i ett svenskt upplyst samhälle och att partierna t.o.m. har extrema islamister i sina egna partier.

Fjant-Trolltyg-i-Tomteskogen-brudklänning

Inget barn borde stämplas med en religion i ett upplyst vetenskapligt samhälle.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

6 reaktioner på ”17-årig terroristtjej får mig att tänka på Fjant i filmen Trolltyg i Tomteskogen

  1. Oansvariga och ointresserade föräldrar som inte bryr sig kanske? Det är det första jag tänkte på iaf. Men visst är det humor med ort-namnet i det här fallet. Mjae, kanske litet tragi-komiskt igentligen.

  2. Ping: Politisk satir – God Jul med ett julrim och ett politiskt satiriskt julkort | Vetenskapliga partiet

  3. Ping: Sverige en oligarki? – Hur stort är egentligen det riktigt Sverigevänliga ägandet av massmedierna? | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

