Forskning – Gliom – Hjärncancer från Mobiltelefon

Via Newsvoice läser jag om forskning som pekar på ett samband mellan hjärncancer, gliom och mobiltelefoni och dess mobilstrålning. Det får mig att tänka på killen i bilden på omslaget till The Economist 2015.

Bild: glioma-brain-cancer-from-mobile-wtf.jpg

Han ser lustigt nog ut som om han klistrat mobilen framför ögonen. Grattis IQ fiskmås! På något vis liknar det tävling i att radera sig sjläv från genpoolen. Sannolikt misstänker jag att det kommer finnas ungdomar som kommer försöka bevisa empiriskt att det alls inte är så.

He then “held the shotgun to his cheek, told his friends it was empty and pulled the trigger.”

Att lägga mobilen på avstånd och använda handsfree har för mig verkat logiskt ända sedan grunkan uppfanns. Jag behöver inga bevis i just denna fråga.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

