Forskning – Blykyld säker kärnkraft från Vänsterpartist som minskar det radioaktiva avfallsberget

Jag har tidigare gett mitt ”nja” och efterlyst mer forskning på ”den nya kärnkraften” som drivs med natrium för framtiden, men via Vänsterteknik inser jag nu att den nya blykylda kärnkraften nu kanske snart bör ges ett ”ja” även i Sverige, MEN, och det är ett viktigt MEN, 1-2kr/kWh kommer inte ha någon chans i frihandelns EU-race mot bottnen.

Först måste vi ut ur fulhandeln med smutsig energi från Europa, sedan kan vi börja tänka på vår egen miljösanering av kärnbränsleavfallet på riktigt, samtidigt som vi kan skapa nationell välfärd samtidigt.

Att forskaren Janne Wallenius är vänsterpartist förvånar mig inte. Vänsterpartiet har många goda krafter. Hinner Vänsterpartiet rycka upp sig en hel del vad gäller fördömandet av fascistiska doktriner kan man kanske t.o.m. rösta på dem 2018? Janne Wallenius har åtminstone förtjänat någon typ av grönt pris för sin forskning, anser jag.

Även Anders Romelsjö har skrivit ganska upplysande om saken http://jinge.se/allmant/svenskt-genombrott-i-energiforskningen.htm.

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

