WTF!? – Åkesson beredd släppa invandringsfrågan för att få politisk makt!?

”What The F¤ck?” är naturligtvis mångas reaktion. Via Ryggradens blogg får jag nys om att Jimmie Åkesson verkar ha mist ryggraden.

Men att det skulle bli ungefär så här anade jag hela tiden. Inte trodde jag på ett sådant vettlöst uttalande, men jag såg signalerna i de olika borgerliga och nyliberala delarna i SD-politiken. Hade jag haft minsta hopp om att SD hade varit ett verkligt alternativ för återbildandet av välfärd och folkhem för sveriges medborgare hade jag varit med i SD för länge sedan.

SD utgör inte längre det vettigaste alternativet, tyvärr. Det är dags att vakna! Kuckeliku! Det är inte ok att flirta med borgarna eftersom de skapar problemen i samhället för 99% av befolkningen tillsammans med de nyliberala sossarna och MP.

Det går inte att apa efter babianer för att vara babianer till lags. Då tappar man stödet från väljarna. SD borde istället stå i bjärt kontrast till de andra partiernas apkonster tills de åtminstone försöker bete sig hövligt mot våra medborgare och vårt samhälle.

Om det är korruption för makt eller för att sänka SD, eftersom för pengar och makt kan korrumpera, kommer inte eftermälet bli gott för Åkesson. Inga pengar kan tas med dit vi vandrar. Kvar finns bara våra barn, vårt folk och vårt eftermäle.

Demokrati är en fantastiskt bra idé, men att gå emot sina egna väljare som representant är inte demokrati, men stöld av demokratin, för jag är ytterst tveksam till att SD:s väljare är med på Åkessons uttalanden.

Men visst kan jag ha fel. SD:s styrelse får väl fråga medlemmarna om den saken genom en enkät!!! Det är väl det minsta partistyrelsen bör göra i det här läget såvida inte Åkesson ska kickas direkt.

SD:s väljare gynnas av att SD växer naturligtvis och SD växer förmodligen INTE som ett borgerligt bihang som lägger ner sin hjärtefråga. Jag tror att dessa uttalanden kan resultera i att SD rasar i popularitet. Åkesson bör göra en rejäl pudel snabbt, anser jag.

Mer om saken:
http://www.friatider.se/sd-beredda-kompromissa-om-invandringen-politisk-makt

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

