Varför betalar låginkomsttagare så mycket skatt i Sverige?

Det är en fråga som jag ställer mig när jag tittar på en uträkning av Fria Sidor. Jag har egentligen inget emot höga skatter, särskilt för höginkomsttagare, men det är något som inte stämmer riktigt när ett parti som säger sig vara ”socialdemokratiskt” beskattar låginkomsttagare så väldigt högt som de gör. Frågan är varför?

Det är en läsarfråga. Svara i kommentarsfältet med hypoteser och evidens!

5 reaktioner på ”Varför betalar låginkomsttagare så mycket skatt i Sverige?

  1. Och dessutom betalar vi pensionärer mer skatt än de som arbetar och har samma lön som jag har i pension. För nåt år sedan gick det ut en beräkningsmall. Då fann jag att jag betalar cirka 1,100 kronor mer i månaden i skatt, än de som har samma lön.

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

