Begår media tryckfrihetsbrott vad gäller förtal och förolämpning? – Vad beror hatet på?

I tidningen Nya Tider läser jag vad den anklagade unga vackra journalisten Sanna Hill råkat ut för. Hon anser som försvar att ”Hatkampanjer” är det stormedia som står för. Jag är enig med henne. Det är uppenbart att hon känner sig hatad av dessa journalister, men även uppfattar deras hat mot andra medborgare. Jag tror också att jag förstår varför journalisterna beter sig så.

Monopolkapitalets välbetalda journalister är nog väldigt nervösa och ledsna för att de förlorar läsare när Nya Tider växer. Deras ägare kämpar sannolikt mot uppsagda prenumerationer p.g.a. de floskler och oxymoroner som folket tröttnat på. Detta skapar förtvivlan hos ägarna som kommer säga upp dessa journalister som inte levererar och detta leder till rädsla. Rädsla leder som vi också vet lätt till hat.

Det min personliga uppfattning att Sanna Hill INTE är extrem på något vis, snarare verkar hon vara något mer vänstervriden rent socialpolitiskt. Det är i alla fall min uppfattning när jag frågat henne. Att inte vilja förstöra sitt eget land är inte nödvändigtvis något ”högerextremt”, ej heller att värna sin egen etnicitet, som ex. samerna ofta gör.

Sådana helt normala känslor kan finnas även hos helt normala socialdemokrater. Så att detta skulle vara något ”högerextremt” kan jag inte hålla med om. Jag tittar på vad Sanna Hill skrivit. Sanna Hill bedriver väl inte heller några ”hatkampanjer”. Vad för hatkampanjer är det som avses? Jag ser inga.

Frågan är om dessa medier inte begår ett tryckfrihetsbrott vad gäller förtal och förolämpning? Kanske är en polisanmälan lämplig? Kanske inte? Ett straff skulle kanske få dem att skriva artiklar på en bättre nivå, men är det egentligen det vi vill? Personligen föredrar jag att monopolkapitalisternas press går under helt. Den är irrelevant för varje människa som vill veta någonting av vikt.

På tal om ”högerextremism” så gick Simon Lindberg i Nordiska Motståndsrörelsen ut med en teori igår om de s.k. ”globalisterna som styr”. Jag uppfattar verkligen dessa globalister som extremt höger. Mycket intressant. Man undrar ju varför denna brutalkapitalistiska form av extrem höger INTE berörs i vanlig media? Jo. Vi vet nog varför. Oligarkin tillåter inte att den nämns i vår ”demokrati”.

Mer intressant:
https://forum.motgift.nu/t/britta-svensson-och-privilegiet-att-mobba/8599

2 reaktioner på ”Begår media tryckfrihetsbrott vad gäller förtal och förolämpning? – Vad beror hatet på?

  1. Ping: Språkvetenskap – Om hur språket missbrukas i massmedia | Vetenskapliga partiet

  2. Ping: Miljöpartisten Marie Kide, 66, dödad av terrorismen som Miljöpartiet propsat på att skapa och importera | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

