Pride eller perversa veckan? – Kjell Rindar RFSL – ”Pedofilen skänker ömhet och kärlek”

Via NMR:s hemsida blir jag upplyst om något som jag uppfattar som perverst. De har klistrat ett citat av en Pride:are på gayflaggan för att upplysa allmänheten om vad som de facto ingår i Pride-paraden. Så med tanke på Adam Davidssons senaste utspel att han kallat Pride-veckan för ”perversa veckan” kommer saken verkligen i ett annat ljus, i alla fall för mig.

Bild på Pride flaggan med citatet från NMR:s video.

Nu har inte detta något med vetenskap att göra, men definitivt med våra egna uppfattningar om moral och anständighet. Det är något djupt inuti mig som känner att sexuella demonstrationer på allmän plats är perverst och det har egentligen inte med vilken sexualitet andra har drabbats av att göra alls. T.o.m. heterosexuella demonstrationer på allmän plats förefaller olämpligt och förargelseväckande för mig.

Jag känner medlidande för många av de som lider av sin sexuella läggning och undrar rentutav om det inte kan bero på växtgifter. Men att demonstrera något som kan uppfattas som förargelseväckande beteende på allmän plats finner jag ändå moraliskt tvivelaktigt och frågan är om många av deltagarna faktiskt inte bryter mot lagen vad gäller förargelseväckande beteende och i så fall faktiskt kan polisanmälas?

2 reaktioner på ”Pride eller perversa veckan? – Kjell Rindar RFSL – ”Pedofilen skänker ömhet och kärlek”

  1. Vad en person har för sexuell (, religiös eller politisk) läggning stör mig inte, …

    … utom när de försöker trycka upp det i ansiktet på andra. Då är det inte rumsrent längre!

    (Att kalla politisk och religiös propaganda för ‘samhällsinformation’, för att kunna få dumpa det i min brevlåda är en sådan sak … Kan de inte slänga sitt skräp någon annanstans?)

    Gilla

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

