Positiv och negativ kritik av Hallon & 3 – Att tänka på när du skaffar ett Hallon-mobilabonnemang

Jag har nu haft liknade erfarenheter som de som klagar här och här. Jag har nu avslutat Hallon som visserligen fungerade bra som kontantkort i Sverige och man fick massvis med Gigabytes gratis, men Hallon fungerade inte på min resa genom Europa (precis då jag som bäst behövde det) efter jag hade ställt om abonnemanget på deras hemsida. De började istället skicka ut en strid ström av fakturor, De har inte svarat på e-post på flera dagar så nu har jag avslutat abonnemanget och bestridit de felaktiga fakturorna.

Mitt tips:
1. Avsluta så fort du bara kan om du vill kunna använda din mobil i EU.
2. Försök inte förändra ditt abonnemang! Det kan resultera i en strid ström av fakturor.
3. Bestrid felaktiga fakturor. Hallon skickar en bekräftelse på ditt meddelande till dem. De kan således inte förneka att de fått ditt meddelande. Skriv gärna ut en kopia av ditt meddelande, skriv under och skicka in också. Det har jag nu gjort. Då gäller det även rättsligt om jag inte har fel.

Jag får dessutom samma känsla av Vimla och Klarna här. Hallon tycks vara ytterligare ett företag som inte kan kalla sig vid samma namn vid beställning och betalning, med exakt samma taktik att locka in folk med tre månader billigt, sedan ha en undermålig kundservice och kontroll på fakturor.

3 reaktioner på ”Positiv och negativ kritik av Hallon & 3 – Att tänka på när du skaffar ett Hallon-mobilabonnemang

  1. Till er alla som lider av 3Sverige/Hallon kundtjänst, i ren välvilja till er alla:

    Kundtjänst på 3Sverige/Hallon hade rekommenderat mig att kontakta deras egen betalda organisation efter jag bett dem att makulera fakturorna ett flertal gånger. Då skrev jag detta e-post-meddelandet till 3Sverige/Hallon som efter mycket tjafs till slut fick dem att aktivera ångerrätten och fyra makulerade fakturor damp då ner i min e-postlåda:
    —-
    Jag väljer heller i så fall att klaga hos konsumentverket eftersom den
    andra organisationen [Telekområdgivarna] är skapad av telekomföretagen och därför kan
    misstänkas vara jäviga, men det här är större, kanske medvetet
    bedrägeri enligt brottsbalken och då är det ekobrottsmyndigheten som
    gäller hos polisen.

    En kund som handlar på internet eller postorder har fjorton dagars
    ångerrätt enligt konsumentverket. Ni respekterar inte detta. Detta är
    klandervärt och bedrägligt.

    När jag frågar efter vem som är ytterst ansvarig hos er svarar ni inte
    på frågan. Det är enligt min uppfattning tecken på era kriminella
    intentioner i ett sista desperat försök att undvika åtgärd mot er VD
    på 3Sverige/Hallon, den ende som finns angiven som just VD på
    Internet.

    När er tjänst inte går att aktivera eller ni ev. slår av den för att
    ev. undvika att jag ska kunna utnyttja roaming så beskyller ni på
    kundtjänst mig för detta missöde som drabbat mig som faktiskt ville
    utnyttja den tjänsten.

    Det här är skamligt och inte enligt era egna värden. Vet hut och skäms!

    På 3 säger 3/Hallon att ni vill vara bäst på det ni gör, ändå har ni
    en mycket inkompetent kundtjänst som inte förstår hur man behandlar
    kunder. Ni strävar inte efter att bli bättre och skapa därför ett
    dåligt rykte för 3/Hallon.

    Ni säger på 3/Hallon att ni ska vara snabba och göra rätt, men ni är
    långsamma och gör helt uppenbart direkta fel och har därför skapat en
    fullkomligt onödig byråkrati, istället för att helt sonika göra det
    enda rimliga i detta ärende, nämligen aktivera ångerrätten och sluta
    kräva mig på tjänster jag inte vill ha och inte kan utnyttja.

    Ni säger på 3/Hallon att ni ska vara ”kloksnåla”, men ett så
    utstuderat bedrägeri som ni försöker genomföra mot säkerligen massvis
    med människor kommer givetvis få kostsamma konsekvenser för er när
    bedrägeriet polisanmäls och lagen får ha sin gång mot 3/Hallon och
    pengarna inkl. skadestånd och rättegångskostnader till alla dessa
    individer kommer återbetalas.

    Ni kommer förlora stora pengar genom badwill på 3/Hallon, ni kommer
    krympa när det här väl kommer ut, kanske gå i konkurs, och
    förhoppningsvis kommer även du bli arbetsbefrias Adam. Det skulle
    naturligtvis vara mycket rimligt med tanke på ditt beteende mot mig.

    /Martin Gustavsson
    Politisk organisatör för xxxxxxxxxx xxxxx och
    xxxxxxxxxxxxxxxx, just nu i xxxxxx på nummer xxxx xxx xxx xxx
    eftersom ert kort inte fungerar utomlands.

    Gilla

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

