Kritik och komedi – Ledarskapet på Södra teatern välkomnar människor som välkomnar massmördare?

Jag noterar via Björnbrum att Södra teatern välkomnar ALLA, inkl. de wahhabi-islamister i Sverige som ofta sympatiserar med extrem islamism, men även att Södra teatern, enligt denna text, således samtidigt välkomnar alla de som tycker att massmördaren Henry Kissinger är välkommen in i Sverige på besök i SVT. Det är fritt fram för dem enligt texten. Har du däremot en ovälkomnande attityd till dessa massmördare och deras lakejer, då är du följaktligen inte välkommen.

Men kanske var det inte så ledarskapet på Södra teatern menade? Det är lätt i fulmediernas hjärntvätt genom floskler och självmotsägelser att förledas in i ologisk naiv tro på att alla religiösa sekter är lika goda som Jesus själv och alls inte bör kritiseras, vilket lätt kan skapa slogans som man kanske egentligen inte håller med om man tittar djupare på saken i tystnad.

När jag själv tittar djupare på saken i tystnad, likt Jesus och Tomas tvivlaren, så inser jag plötsligt med ett varmt skratt att det blir en självmotsägelse, en oxymoron, eftersom Södra teatern genom sin slogan de facto själva inte välkomnar alla och således gjort sig själva ovälkomna på sin egen teater. Känslor kan man låta sig översvämmas av, men när logiken haltar så haltar även känslan, precis som att när känslan haltar så haltar även logiken.

Så vad bör ledarskapet på Södra teatern göra nu? Tja, man kunde ex. inse sin belägenhet och skriva ”Vi bjuder in alla som respekterar demokrati och yttrandefrihet”, d.v.s. välkommen med ett krav på underkastelse till Sveriges lagar och vår kultur. Jag anser att det vore en bättre signal. T.o.m. Saudiarabiens diktator signalerar nu att han vill ge sig in på det demokratiska spåret. Hur sant det är får framtiden utvisa, men extremismen verkar i alla fall förlora stort i världen nu. Kanske kommer min vision om världsfred inom fem år ändå bli verklighet?

Annonser

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar: