Kritisk granskning av journalisten Patrik Oksanen som angriper alternativa bokmässan

Via Newsvoice får jag reda på att Exakt24 har granskat Patrik Oksanen. Det är mycket intressant. Oksanen väljer att inte svara på en mycket intressant fråga som antyder hur utländsk underrättelsetjänst ev. snärjer honom, eller kanske t.o.m. belönar honom? Är kanske Epstein & Maxwell m.fl. agenter och operatörer inblandade i spelet? Det är frågor jag ställer mig.


Utanför ämnet:

Eftersom jag inte kör Youtube-skripts längre p.g.a. Richard Stallmans informativa hjälp…

”Youtube requires nonfree software (Javascript code) for normal use of the site; after changes Google made in August 2017, nothing is visible in a typical Youtube page without running its nonfree Javascript code. You can bypass this with youtube-dl, but we have no way to make Youtube work in a browser.

For my own freedom’s sake, I do not run the nonfree Javascript software sent by Youtube. I advise you to refuse likewise; what’s directly at stake is your own freedom.

For the sake of everyone else’s freedom, it is my duty not to post anything on Youtube, or refer people to anything on Youtube. Although it is true that they could bypass the problem by running youtube-dl, I expect most users would view the Youtube page in their browsers with nonfree software, and I don’t want to send people in that direcion.

You can post an audio or video file on your own web site. Just put up the WebM file and link to it as if it were an ordinary page. All browsers can handle that.”
Källa: https://stallman.org/google.html

…så söker jag efter ”Patrik Oksanen angriper Alternativa bokmässan – YouTube” via DuckDuckGo och laddar därefter ned videon via ”Video Downloader” på min dator med GNU+Linux Mint. Kul att ha filen om det klandervärda företaget Youtube skulle stänga ned Exakt 24 för att frågor som antyder evident sanning skulle vara alltför obekväma.


EU-vurmaren högerkvinnan och judinnan Katerina Janouch, som desinformerar om att dagens ojämlika politik från JÖK:ens marknadsliberaler skulle vara ”vänster”, medverkar i klippet och på bokmässan.

Torbjörn Sassersson, som är redaktör för Newsvoice, medverkar i klippet.

Läkaren, fredsaktivisten och vänstermannen Anders Romelsjö medverkar i klippet. Jag vill idag påpeka att Romelsjö kommer med en mycket viktig upplysning som gör att jag plötsligt förstår fulmedia-propagandan mot Vitrysslands ledare:

”Världsbanken uppskattar att 75% av industriproduktionen i Belarus kommer från statligt ägda företag, där den statliga sektorn sysselsätter ungefär hälften av den vitryska arbetskraften. På grund av detta var arbetslösheten i Vitryssland på 4,6% 2019, betydligt lägre än angränsande Ukraina (8,8%), Lettland (6,52%) och Litauen (6,35%), med endast Polen med en lägre siffra på 3,47%. ” Källa: https://www.globalpolitics.se/vad-kan-ske-i-belarus-funderingar-pa-morgonkvisten-i-min-debatt-pa-dn/

Detta citat återknyter till varför svensk fulmedia och Oksanen förmodligen blandar sig i andra länders politik med desinformation, åt sin verkliga arbetsgivare, nämligen det monopolistiska finanskapitalet som inte gillar presidenter och partier som upprätthåller en balanserad hög nivå av statligt/folkligt ägande. Det går ju inte i hop med den amerikanska drömmen.

Till Oksanen kan jag enbart rekommendera att svara på frågan, samt uttrycka ev. ånger! Den som ber om förlåtelse, och menar det, kommer bli förlåten. En folkförrädare som arbetar åt främmande makt kommer aldrig bli förlåten, enbart förstöra sitt eftermäle.

Kommentera enligt kommentarsreglerna

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s