Fred i Östersjön – Svenska och ryska piloter hälsar vänligt på varann medan demagogerna överdriver

Avståndet mellan flygplanen är absolut inte ”gay”, som på flygövningar, men hela 20 meter, enligt Synapse. Det får jag reda på via Global Politics. Det är alltså INTE piloterna som har bekymmer, men alltså andra små överaktiva gynnare som överdriver inför trynen som äter DN-dynga.

Landsförräderi? – DN:s rysshets antyder att DN arbetar åt främmande makt

Journalisterna Mattias Göransson och Johannes Wahlström har granskat DN:s texter om ”den ryske agenten” som för biståndspengar gick en svensk journalistutbildning. De kan visa att det går att sätta stora frågetecken kring DN:s rapportering. Affärsmannen Johan Lundberg har stämt Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski för förtal. Orsaken är Mattias Carlssons s.k. ”avslöjanden” som Göransson och […]

Kritik av Lars Bern – Låtom oss be om ursäkt till DN:s ägares sekterism när de glorifierar den egne sektmedlemmen George Soros!

Den gudibehagliga sekterismen, som så många lider av, sitter ofta djupt. Sekterna kan varabåde religiösa, ekonomiska och politiska doktriner, men kanske är den mest allomfattande, djävulska och skadliga sekterismen ändå den dyrkan av pengar och makt som ligger bakom alla dessa sekters vilseledning av de egna sektmedlemmarna?

Tältläger? – Aftonbladet, Expressen, DN, SvD SVT och SR – Alltihop fejkade nyheter

”Bland de medier som agerat koordinerat med Ort till ort och rapporterat medvetet felaktigt om tältlägret finns inte bara de stora privata mediejättarna Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet utan också båda Public Service-aktörerna SVT och SR.” Källa: https://samnytt.se/uppgifter-media-kande-hela-tiden-till-att-taltlagret-i-solna-var-en-bluff/