Dags att plantera er ekologiska trädgård med små krukor gjorda av tidningspapper?

Vetenskapliga partiet utger sig för att vara Sveriges mest ekologiskt hållbara parti. Jag går nu igenom de 87 bloggar som jag påträffade häromdagen och insåg att jag kanske kan hjälpa alla läsares metabola hälsa och samtidigt minska era inköp av plast med ett jordnära tips som jag fann. Mer finns att läsa på Charlotta Lingwalls blogg, Think Organic.

Men var ska man då ställa dem? Kanske i en fuktlåda av trä med sköna färger från Pysselbolaget? Återkom gärna med pingningar, kommentarer och bilder på era egna krukor från era bloggar när väl växterna börjar titta fram! Jag vill se en massa ekologiska nyttigheter som ex. spenat, basilika, dill och persilja till er själva och era familjer, eller varför inte växter för biologisk mångfald? Lycka till att hålla er själva och er natur sunda och friska under 2019!

Mer intressant:
Artur Granstedt, Docent i ekologisk odling, kritiserar medias eko-motståndare.

Kommentera enligt kommentarsreglerna