Platsar William Engdahl under beteckningen ”vetenskapsman”?

Jag såg ett Youtube-klipp om den dolda agendan bakom genetisk manipulation av William Engdahl från Minnesota, USA som ledde till att jag ville ställa några enkla frågor till honom. Han har ännu inte svarat.

Jag kommer tills vidare att plocka bort hans länk ur länklistan trots att han har intressanta konspirationsteorier och synpunkter. Inte för att de är ointressanta, ej heller för att hans utplockade fakta ofta kanske kan vara riktig, men för att han inte verkar vara ute efter att stå på en vetenskaplig grund när han söker sanningen och inte tycks vilja kritisera sina egna antaganden.

Det tycks mig att han enbart plockar de bitar som passar hans religiösa agenda och undviker andra vetenskapliga fakta.

Jag misstänker helt enkelt att hans motivation att belysa vissa saker och ignorera andra vetenskaplig fakta helt enkelt tyder på att mannen är blint religiös och egentligen inte är ute efter djup analys eller resultat som går emot hans religiösa fastfrusna föreställningar.

För om man tror att världen population kan växa i evighet och oljan aldrig kommer ta slut då måste man stå på en blind religiös grund. Detta bottnar sig helt klart inte i vetenskapliga analyser men mer i en vilja om att allt ska kunna expandera i evighet.

Visserligen finns det flera olika saker som tydligt indikerar att GMO är en katastrof för oss alla, på flera olika plan, men stödjer man, vilket Engdahl verkar göra, aveln av allt fler människor till en extrem överpopulation av blint religiösa orsaker, så skapar man de facto det problem som man sedan gnäller på. Maten måste ju fram på något vis och den areal som kan odlas, och de resurser vi har måste ju då användas.

Min åsikt om William Engdahl kommer ur den presentation han framför och den information jag finner på Wikipedia om honom och tills han har svarat på frågorna ovan, sannolikt ej heller därefter, är mannen i fråga helt enkelt inte att betrakta som vetenskapligt lagd. Därför är det helt enkelt olämpligt att länka till honom från Vetensklapliga partiet.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

En reaktion till “Platsar William Engdahl under beteckningen ”vetenskapsman”?

Kommentera enligt kommentarsreglerna