Troende muslimer verkar oftast ha högre IQ än troende kristna

Innan ställde jag upp följande hypotes: ”Har religiösa lägre IQ och muslimer lägst IQ?

Nu jag har sökt efter data och vill sammanställa det jag hittat här.

På wikipedia hittar jag ex. länders olika fördelning av religiös tro. På wikipedia finner jag en utmärkt bild på medel-IQ per land i en kartbild.

Efter en analys i ”Libre Office Calc” som jag sparat i xls-format, som jag kallar Comparing-world-religions-atheism-IQ.xls, verkar min inledande hypotes om att troende muslimer har lägre IQ än troende kristna vara felaktig men att ateister har högre IQ än både kristna och muslimer verkar vara helt korrekt.

Här en sammanfattande tabell:

conclusion-IQ-world-religions

Det är alltså med stor sannolikhet speciellt svårt för troende kristna, speciellt med härstamning från Afrika söder om Sahara, att bli medlemmar i centralkommitéen i Vetenskapliga partiet.

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

Ps. Näŕ jag tar en titt på olika IQ-test, bl.a. från Menza, är det tveksamt om endast ett högt IQ, dvs. att se sambanden i olika knåp och klurigheter, är ett verkligt bra mått på intelligens.

3 reaktioner på ”Troende muslimer verkar oftast ha högre IQ än troende kristna

  1. Ping: Har ETC plötsligt blivit en rasistisk tidning? | Vetenskapliga partiet

  2. Ping: Hypotes – Har religiösa lägre IQ och muslimer lägst IQ? | Vetenskapliga partiet

  3. Ping: Nyateism – Henry Bronett har krossat glaset till megafonen – Så. Får jag be om största möjliga tystnad? | Vetenskapliga partiet

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

