Nyateism – Henry Bronett har krossat glaset till megafonen – Så. Får jag be om största möjliga tystnad?

Hej cirkusdirektör Henry Bornett!

Först och främst vill jag villigt erkänna att jag nästan avgudar många människor med samma religiösa bakgrund som dig, Henry, såsom ex. Noam Chomsky när han beskriver vad som sker i ett mindre fredligt och mindre lagligt område via democracynow.org:

Vad [den illegala staten] gör i de okuperade territorierna är mycket värre än apartheid.
/Noam Chomsky

In the Occupied Territories, what [the illegal state] is doing is much worse than apartheid.
/Noam Chomsky

…en av flera sekteristiska stater och sekter som jag f.ö. ska göra mitt bästa att försöka sluta att nämna, radera, och glömma bort och på så vis hoppas jag på att dessa onda ting försvinner och att på så vis fred och frihet kan skapas för alla människor…

Det finns fler med denna bakgrund, som ex. Jared Diamond som jag gillar för hans hans presentation av mycket intressanta arkeologiska fynd som ökar vår vetenskapliga förståelse om att vi behöver nedväxt.

För att inte tala om Sam Harris som jag kommer till alldeles strax.

Därför är det tråkigt för mig att se via Nationell.nu att du Henry, nu i princip krossat glaset till den megafon jag ständigt känner att jag måste upplysa om när jag tangerar just en specifik religiös sekt, nämligen den sekt du ännu inte känt motivationen att frigöra dig från.

Så vad menar du, Henry?

Som jag tolkar det hela menar du, Henry, att den av oss med annan tro än din, sekteristisk eller ej, som inte lägger sin tankeverksamhet på våra historiskt mindre kärleksfulla känslor mot din religiösa sekt är emot ett folkslag i norra Afrika och Israel… ???

För tydlighetens skull tänker jag omformulera det du säger, Henry, till en helt annan sekt och folkgrupp ex, de kommunistiska vietnameserna som medelst systematisk militär aktivitet från USA, inkl. Agent Orange och annat mindre bra, fick en ofrivillig kraftig befolkningsnedväxt, massiv miljöförstöring och genetiska missbildningar, detta tilldelat av USAs utrikesminister Henry Kissinger som, av ren slump, verkar tillhöra samma religiösa sekt som du, Henry. Se det inte som Ad Hominem! Detta gör inte dig skyldig till massmordet, Henry.

Men resultatet blir följande när man förtydligar med en liknelse:

Den av oss, med annan tro än Kommunism, som inte lägger sin tankeverksamhet på vårt historiska hat mot Kommunister är emot en asiatisk folkgrupp som befinner sig i och omkring Vietnam… ???

Logiken haltar betänkligt, Henry.

Så frågan är: Vari bottnar denna haltande logik?

Så Henry, får jag be om största möjliga tystnad? För vad är väl mer passande när man betraktar massmedias cirkusföreställningar än just att vara tyst och filosofera kring tystnad?

Så Henry, när du väl läkt din hjärna med meditation i tystnad, dvs. en av Vetenskapliga partiets allra viktigaste frågor, och känner dig lugn och fin och full av varma känslor och är öppen för ny input, vill jag börja med ett citat från en berömd man som har en mor med samma religiösa bakrund som du, eftersom jag tror att du som sektmedlem blir mer uppmärksam och medveten på detta vis.

Mannen heter Sam Harris och han skriver följande i sin bok  ”The End of Faith” om den sekteristiska tron och dess sektmedlemmar enligt Wikipedia:

”Allvaret i [sektens] lidandet genom tiderna, som kulminerade i [ett av massmeda ofta repeterat folkmord], gör det nästan omöjligt att överväga varje antydan om att [sektmedlemmarna] skulle ha skapat sina egna bekymmer. Detta är dock i en ganska snäv bemärkelse, sanningen. […] Ideologin [som sekten gemensamt underkastar sig] fortsätter att vara en åskledare för intolerans till denna dag. […] [Sektmedlemmarna], i den mån de är religiösa, tror att de är bärare av ett unikt förbund med Gud. Som en följd av detta har de tillbringat de senaste två tusen åren i samarbete med dem som ser dem som annorlunda genom att se sig själva som oåterkalleligt så. [den dogm som sekten underkastar sig] är i sig självt lika splittrande, som löjlig i sin bokstavstro och lika mycket i strid med civilisatoriska insikter om modernitet som någon annan religion. [Sektens] bosättare är, genom att utöva sin ”trosfrihet” på omtvistad mark, nu en av de främsta hindren för fred i Mellanöstern.”

I detta citat finner man också anledningen till den haltande sekteristiska logiken. Den haltande logiken kommer sannolikt alltså av sekteristisk brist av tolerans mot andra folkslag p.g.a. av deras eget skapade hybris, en hybris som saknar grund.

Sekten vill få sina sektmedlemmar att tro att kritik mot sekten inte alls handlar om något som kan vara värt att kritisera med själva sekten, men istället bygger på rasism mot det folklag som till övervägande del befinner sig i Israel och i norra Afrika

Sekten vill få oss att tro att agget mot den kommer av bristande tolerans mot ex. långa näsor och krulligt hår, ett utseende vilket även tycks finnas i norra Afrika. Samtidigt vill sekten få oss att tro att agget alls inte kommer av sektens egna hybris, av sektens rasism eller sektens söndrande i regionen, sektens illegala ockupationer, sektens illegala bosättningar eller sektens illegala etniska rensning.

På så vis försöker sekten tysta all kritik som skulle kunna avprogrammera sektmedlemmarna och deras fullkomligt obefogade rasism. För att ytterligare visa dig hur obefogad sektens rasism är, titta enbart på sektmedlemmarna som står där med repetetiva ryckningar vid klagomuren nu år 2015, eller titta hur sektens egna stora offerdag påverkar hela landet in i en gigantisk depression, eller undersök genomsnitts IQ på sektmedlemmarna och du finner IQ 95 jämfört med ateister på IQ99,5. Din sekt är alltså underlägsen ateister även om vi har politiker som gör sitt allra bästa att sänka vårt IQ medelst extrem invandring trots att vi kunde hjälpa fler männiksor på ett bättre sätt genom bistånd.

Men frågan är hur man i vårt vetenskapliga tidevarv år 2015 ens kan tillhöra en religiös sekt?

Nyateismen som Sam Harris förespråkar är vida överlägsen och om det vi dyrkar, vår Gud, är sanning, enhet, ren kärlek som leder till välstånd, så är Sam Harris definitivt utvald av Gud, precis som jag i så fall är, och vi är givetvis vida överlägsna varje religiös sekt som existerar. År 2015 är detta uppenbart för de allra flesta.

Bäste Henry, jag har inte läst den tidning du skriver i, eftersom jag endast läser alternativ media och länkar till denna för att gynna upplysningen, men jag antar att den massmedia du valt ägs av människor ur samma sekt som du, för annars hade artikeln sannolikt varit både mer logiskt korrekt men även mer emotionellt korrekt.

Med vänlig hälsning

Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

3 reaktioner till “Nyateism – Henry Bronett har krossat glaset till megafonen – Så. Får jag be om största möjliga tystnad?

Kommentera enligt kommentarsreglerna