Ann-Charlott Altstadt – Fantomsmärtor från det gamla Sverige

Ann-Charlott Altstadt är en svensk samhällsforskare, journalist och författare som gör ett riktigt bra arbete, anser jag, samt, i min mening, gör fullkomligt klart varför Vetenskapliga partiets Olof Palme-lika vänsternationalism verkligen behövs idag. Att hon är en stilig kvinna skadar ju inte heller intrycket för Fokus:

Bild på Ann Charlott Altstadt”När jag läste att Malmöpolisen ska bjuda in gängkriminella till samtal, påmindes jag om en speciell, nu svunnen, förnimmelse av landet Sverige. En känsla som kunde infinna sig på tisdagskvällar under 80-talet när jag kollade på polisserien Spanarna på Hill Street.” Källa: https://www.lag-avtal.se/asikter/fantomsmartor-fran-det-gamla-sverige-6982674

Läs den!

Så frågar jag mig om Vetenskapliga partiet och Valsamverkanspartiet någonsin kommer få Altstadts och andra journalisters uppmärksamhet? – Det vet vi inte svaret på, eller motivationsgrunden för, men vi kan misstänka en mängd argumentationsfel som grund, främst ”ad populum”, d.v.s. typ; ”Miljoner flugor kan inte ha fel. Skit smakar gott”, istället för att fokusera på pralinerna i vårt parti, som nästan ingen journalist vågar beröra, knappast inte ens två medborgarjournalister, som enbart fokuserar på det som de upplever som annorlunda nog att raljera och ljuga om.

Ägarförhållanden och argumentationsfelet ”associationsskuld” kan naturligtvis också vara en orsak. Vi har nämligen haft fräckheten att göra som Mahatma Gandhi förespråkade, d.v.s. att lyssna på den andra sidan, för att utveckla demokratin, ja t.o.m. NMR. Så har vi ju fräckheten att t.o.m. kritisera Fokus ägarförhållanden och målsättning. ”Djävulens advokat” är ofta oönskad, även om vårt mål är att hjälpa alla som vi kritiserar.

Fulmedia självt torgför och radikaliserar NMR genom att bespotta dem unisont, medan vi analyserar NMR mer objektivt, vilket ev. skulle kunna få NMR:s medlemmar på bättre tankar. Men nä. Usch å fy! Då har man ju ingen fiende som får alla andra partier att framstå som ”godheten”, trots att 8-partiet bevisligen har skapat motsatsen i tre decennier, enligt Altstadt och många andra nyvakna journalister. Undersök gärna hur länge jag varit massinvandringsskeptiker, men ändå aldrig gått med i något högerparti! Hur mycket uppmärksamhet har detta faktum fått? Noll.

Ni kommer dessutom finna att jag gick ur Miljöpartiet när de tog bort sitt utträdeskrav ur EU. Idag har vi 8 extremt marknadskapitalistiska EU-vurmande partier i Riksdagen… och de partier som är emot EU valsamverkar sig inte över 4%… Är det något att samhällsforska om? – Jag tycker det.

Mer intressant av Ann-Charlott Altstadt:
https://www.fokus.se/author/anncharlotta/
Det här pratar inte politikerna om i Almedalen

Tack för tipset går till:
https://www.lindelof.nu/fantomsmartor-fran-det-gamla-sverige/

Kommentera enligt kommentarsreglerna