Tysk borgerlig direktdemokrat riktar skarp kritik mot Angela Merkel och Tysklands journalister angående Ryssland

Bloggposten kommer från Anders Romelsjö och kritiken av Angela Merkel och ”tysk” massmedia är översatt till mycket bra svenska. Den är väl värd att läsa.

Känd tysk högerman: Rysslands fina demokrati mot Tysklands propaganda

Via wikipedia läser jag att Willy Wimmer inte är vem som helst. Wimmer är en tysk borgerlig kristdemokratisk politiker som suttit i den tyska riksdagen i 33 år. Mellan 1985 och 1992 var han försvarspolitisk talesman för CDU/CSU och sedan parlamentarisk statssekreterare för den tyska försvarsministern. Från 1994 till 2000 var han vicepresident för den parlamentariska samlingen Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE)

Utvalda citat i talet av Willy Wimmer:

”Sedan mer än två år tillbaka pågår en anti-Rysslands-kampanj i alla de transatlantiska mainstream media, och den sker inom alla områden som finns på agendan. Precis som på den nazistiske propagandaministern Goebbels tid, smädas Ryssland på alla statliga och företags-ägda medier vare sig motivet är sport, kultur, lag, media, – eller framför allt – politik.”

”Jag upplevde något av schweizisk konsensusdemokrati medan jag var vid ett plenarsammanträde med 500 ryska journalister i Sankt Petersburg”

”Genom beslut av Washington-baserade krigshetsare, globala massmördare, och brottslingar, det är en kil som drivs genom Europa.”

”Jag upplevde något av schweizisk konsensusdemokrati medan jag var vid ett plenarsammanträde med 500 ryska journalister i Sankt Petersburg. Schweiz förkroppsligar en konsensusdemokrati, där makthavarna tvingas motivera sig.”

”Mina damer och herrar, vi har rätt till en fri press, en som uttrycker folkets vilja. Och jag måste gå till S:t Petersburg för att uppleva detta.”

”Jag behöver inte ha någon ”tolk” som är bosatt i Washington. Varför? Eftersom jag kan själv bedöma vad som händer mellan mig och min granne – och denna frihet att döma oberoende är vad vi måste värdera.”

”Och dagen därpå fick jag uppleva en riktigt intressant diskussion [Putins Frågor och Svar]. Jag kan bara säga, förbundskansler [Merkel], jag skulle vilja se dig göra detta i Tyskland. Jag skulle vilja se dig hålla din egen presskonferens mot företrädare för lokala och regionala medier i timmar. Jag skulle vilja se dig göra en Frågor och Svars-konferens inför 500 personer…”

Är det nästa statsminister i Tyskland vi ser? Om tyskarna gillar fred kan det kanske vara ett gott val?

Under bloggposten från Anders Romelsjö finns också flera intelligenta kommentarer. Och som ett svar på attackerna på Margot Wallström så är det min bedömning att hon antingen är hjärntvättad av den massmedia som ägs av Wall street och Bonnierfamiljen eller spelar naiv inför sitt partis naiva medlemmar som också läser lögnmedia.

I så fall är det mycket möjligt hon mevetet eller omedvetet arbetar för främmande makt. Det kallas landsförräderi. Ska vi tillsammans satsa på bättre politiker lojala med svenska intressen? Hur gör vi det bäst? Vad anser du?

MVH
Martin Gustavsson
Partiledare
Vetenskapliga partiet

Kommentera enligt kommentarsreglerna