Kritik av Lennart Matikainen & Kajsa Ekis Ekman angående Hamas, antisemitism och Israel

Jag har lite kritik till både Lennart Matikainen och Kajsa Ekis Ekman!

Lennart önskar att vi ska sprida sunt förnuft, så jag får väl hoppas att han uppskattar det jag säger här!

Du kritiserar i ditt klipp, Lennart …

https://swebbtube.se/w/hRLxHdz4VcTatzDN5uApez

… att Islamister hade kontakt med Hitler…

…men du som är från Finland, Lennart, borde väl känna till att även Finland samarbetade med Hitlertyskland och hade svastikan på flygplanen, eller var det inte så?

Det är väl heller inte riktigt i egenskap av fundamentalistisk kristendom som finländarna gjorde detta, eller?

Är det inte samma sak med Sverige?

Var det p.g.a. fundamentalistisk kristendom som Sverige samarbetade med båda sidor?

Jag tror det hade andra orsaker, t.ex. att skydda nationen, även om att hålla sig utanför krig och verka för fred verkligen är moraliskt högstående om man har äkta ”kristna värderingar”, i min mening.

Kajsa Ekis Ekman är väldigt kompetent och gör bra ifrån sig, anser jag:

https://podme.com/se/sista-maltiden/1642321

…tycker jag när jag lyssnar. Hon har dessutom en härlig röst. Hon förklarar sin jämförelse mellan Hamas och Socialdemokraterna väldigt bra, anser jag…

… medan motståndarna verkar helt oförstående och tycks vara för etnisk rensning, genocid och krigsförbrytelser.

Bjud in Ekis i studion, Lennart! DET kan bli verkligen intressant, tycker jag!

Ekis verkar dock har missförstått vad Hamas gjorde i Israel.

Det verkar som om Israel medvetet släppte in Hamas, enligt Efrat Fenigson, som arbetat vid gränsen.

https://efrat.substack.com/

Hamas sköt, vad jag vet, på beväpnade militära mål och tog civila som gisslan, medan Israel-regimens militär spred lögner om Hamas brutalitet, vilket givetvis kan förväntasd av lögnare.

Uppenbarelseboken 3:9
nuBibeln (Swedish Contemporary Bible)

”Se! Jag ska låta några komma från Satans synagoga, några som påstår att de är judar men inte är det utan ljuger. De ska tvingas falla ner inför dina fötter och inse att jag älskar dig.”
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Revelation%203%3A9&version=NKJV,NUB

Det sista ordet ”dig” skall nog hellre översättas med ”er”, tror jag, även om andemeningen är densamma. Jag tror nämligen att Jesus talar till alla sina lärjungar, inte enbart till en av dem.

Nåväl. Hederligare individer som senare släpptes av Hamas, individer som inte verkar ljuga, vittnade dock om god behandling.

Israelregimen verkar ha beskjutit dödat Hamas och deras israeliska fångar.

Vem som i detta fall begår krigsbrottet vet jag inte. Man får ju varken använda civila som sköldar, men inte heller beskjuta mål med civila, om rimlig möjlighet till förhandling finns och det tror jag att det fanns, men Israel-regimen ville säkert att dödstalen skulle bli höga, precis som de sannolikt ville massmörda Israels befolkning genom injektionerna:

https://lionessofjudah.substack.com/p/meanwhile-in-israel-8-year-old-vaccine

2020-talets democid perfekt förklarat på 3 minuter av Margaret Anna Alice & Dr Tess Lawrie
https://swebbtube.se/w/rVx5fb7rwrFnmhsFbe2sYk

… men Ekis har kanske missuppfattat vilka som är ”semiter” och ”antisemiter” rent genetiskt?

De flesta sionister härstammar inte från Israel, men från Khazarien eller är uppblandade med Nordeuropéer?

Som jag uppfattat saken så är det främst Palestinierna som härstammar från området, d.v.s. i så fall är de ”äkta” semiterna. Följaktligen är Sionisterna de verkliga antisemiterna, om man ser det etniskt/rasistiskt, eller hur?

Tittar man på var folk numera är födda och vilka språk de talar så är de idag alla i området semiter, eftersom de alla använder semitiska språk, eller hur?

I så fall är alla som tar till vapen och skjuter på en annan semit i så fall ”antisemiter”. Ser ni logiken?

Personligen tror jag inte att satanisterna som massmördar bryr sig om vilka som dör. De är ju kända för att även kasta sina egna under bussen.

Ekis har tydligen en tidning ihop med några andra. Vi får tacka Lennart för tipset!

https://www.parabol.press/redaktionen

Så för att kritisera nästan ALLA svenskar och finländare, så vill jag tipsa om att:

Överste Douglas Macgregor anser att svenskar och finländare i allmänhet är likt får som är fast i flockmentalitet, d.v.s. att svenskar och finländare oftast litar på sina ledare blint, vilket han anser att vi inte borde göra.

”Sheeple” är en kombination av ”sheep” [får] och ”people” [folk] och är en nedsättande term som pekar på människors passiva flockbeteende, vilket lätt kan kontrolleras av olika ledargestalter.

Termen används för att beskriva de som frivilligt samtycker till förslag, utan någon signifikant kritisk analys eller research, p.g.a. att majoriteten av populationen har samma tankesätt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sheeple#Sheeple

Jag vill även tipsa om Dr William Makis:

https://worldcouncilforhealth.org/multimedia/collapsing-athletes-william-makis/

…samt påtala att han ser problem även för unga kvinnor nu.

2 reaktioner till “Kritik av Lennart Matikainen & Kajsa Ekis Ekman angående Hamas, antisemitism och Israel

Kommentera enligt kommentarsreglerna