God Jul – Tacksamhet för fint julkort från Marknadsliberalerna 2020

Jag tackar för det fina kortet från ledarskapet i Marknadsliberalerna och vill givetvis dela med mig till Centralkommittén och alla er andra, även om jag misstänker att det kan komma från någon satiriker. I vilket fall som helst så hoppas jag att julkortet sprider glädje hos alla inblandade.

Bild på julkort från Marknadsliberalerna

Jag skriver några strofer som tack!

Marknadens handel är fri
Det gör att vissa blir fattiga
Bättre kan det väl inte bli
även om vissa då blir fnattiga

Dock önskar jag er God Jul
utom fusk-slusk-pedo ful
Och befria hundarna
Från pedo-pundarna!

Å fria gör stackars fåren!
Å snälla ”libbar”, gör det för mig!
Å fina vibbar torkar bort tåren!
För det går väl ändå för sig?

För att glädja Marknadsliberalerna ytterligare
, så här på julafton, så tror jag nog att svenska folket fortsätter att rösta på Marknadsliberalerna, deras höga arvoden och deras sänkta skatter, samt därmed fortsätter att öka ojämlikheten i samhället, så att Karl-Bertil Johnsson får mer att göra varje Julafton.

Jag såg förresten en liten tomtenisse gå runt i mörkret och fråga människorna vad de verkligen vill ha, d.v.s. en slags önskelista, så jag undrar om jag, som fyraåring, kan ha haft fel? Det är naturligtvis lätt att dra fel slutsatser när man avslöjar en charlatan i tomteluva, samt att då som fyraåring ställa sig i en orimlig motposition.

Så Jultomten kanske finns ändå, trots alla marknadsliberala charlataner, och kanske människorna kommer rösta för exakt vad de vill ha? Vem vet? Låt oss vara öppna för det och önska oss det! God Jul!

 

Kommentera enligt kommentarsreglerna