Beröm till Gunnar Sandelin – I backspegeln: Nio förspillda år – men eftermälet består

Gunnar Sandelin och många andra ställde sig modigt och rakryggat upp tidigt. Via sin blogg Mörkläggning anser Sandelin att det har varit nio förspillda år. Jag tycker inte det, eftersom det är eftermälet som räknas. Själv ställde jag mig upp som f.d. miljöpartist genom http://www.aktivdemokrati.se. Jag valde då att på valsedeln kalla mig bl.a. ”invandringsskeptiker” rakt på valsedeln, om jag minns rätt. Jag delade då ut partiets valsedlar på alla möjliga ställen och jag samlade namnunderskrifter på gator och torg.

Jag medverkade en minut i TV4 för partiet, vilket visserligen enbart handlade om att ge direktdemokrati till folket, något som eventuellt hade kunnat tidigarelägga uppvaknandet. Jag gick ur partiet när mentalt handikappade gjorde om partiets grundprinciper om öppenhet, deliberativa samtal innan åsiktsbildning och verifierbar digital omröstning. Partiet fick ändå 1417 röster i valet 2014 under namnet direktdemokraterna.se.

Idag arbetar DD-partiet på en app som kanske helt kommer förändra Sverige i grunden. Den banksäkerhet som jag och en engelsk elingenjör förespråkade då kan alltså vara på god väg att nästan bli verklighet nu, beroende på vem som exekverar koden, även om jag fortfarande tror mer på 100% öppenhet, samt anonyma alias, samt en helt extern kommunikations och röstningsdosa för ändamålet.

Men varför var jag då skeptisk till invandringen? Jo. Jag hade vuxit upp på en gård och i en skolklass med i stort sett 50% invandrare från olika delar av världen och dessa ungdomar hade ändå relativt goda förutsättningar för assimilation jämfört med dagens vettlösa migration, varav 10% stödjer jihadismen.

Det kändes trots detta helt rätt, att vid byte av skola, komma till en skolklass med enbart svenska elever. Den känslan rår jag faktiskt inte för och varför ska jag förneka den eller skämmas för den känslan? Kalla den vad du vill! En känsla av rasism/etnocentrism/identitär-känsla? Ok. Kalla den då för det om du vill, men kanske hade jag utan dessa erfarenheter och dessa känslor varit lika lurad som alla andra?

Jan Guillou är en intelligent debattör som gör allt för att vara kontroversiell, vilket INTE är helt fel för det kan bli intressant, men det leder ibland till att han ofta försvarar helt orimliga motpositioner. I fallet med Janne Josefsson som bjöd in Sandelin till SVT Debatt så handlade det förmodligen om att Guillou själv har en slags invandrarbakgrund, även om han är fullkomligt assimilerad och knappast talar med änglar fem gånger om dagen. Guillou trodde förmodligen, med sin invandrarbakgrund och sin egen intelligens, att invandrarna som kom skulle kunna liknas vid hans egen väl assimilerade invandring. Så är det knappast när vi tittar i backspegeln och det finns naturligtvis helt logiska skäl till det.

Att den välkända förvillartidningen DN som störtdyker i försäljning byter fot är naturligtvis en slags seger, men förlusten anser jag är att folket självmant kastade bort åratal av att följa den omöjliga mångkulturens väg och ett omöjligt asylkaos. Det fanns naturligtvis inte särskilt mycket korrekt med denna propaganda alls, lika lite som det fanns det i vare sig EU-vurmen, som är en stor del av problemet vilket skapar rasism, eller i Nato-vurmen som ofta skapat massmorden (på andra raser) och misären som folk flyr ifrån, samt barnavelskulturernas överbefolkning.

Jag håller med Sandelin. Kanske detta konfliktskapande media-haveri hade kunnat undvikas om fler medier och politiker hade haft mer ryggrad. Kanske mer utfrysning hade kunnat förhindras. Sektbeteendet har i Sverige helt klart skapat en osund motposition, eftersom när väl en sekt påbörjat sin idioti kan nästan inget stoppa den, utom verkligheten självt, men ibland inte ens det. Det kan liknas vid feministen som blivit våldtagen av en taliban men skyller det hela på ”mäns våld mot kvinnor”. Inget kan få feministen att vakna eftersom ögonen är mycket hårt slutna, särskilt inte om statistiken dolts, så att inga bevis finns att tillgå om sanningen om vilka det är som faktiskt våldtar i samhället.

Inte ens idag när det gått såpass långt som det gjort med vår välfärd vaknar folk upp, men de biter sig fast likt bävrar i sina köksbord och sina lögnaktiga tidningar. De opinionsbildare som träder fram nu likt gäddor i vassen gör nog ingen större skillnad för dessa bävrar. Splittringen av vårt samhälle har redan skapats och kommer nog ta lång tid att läka. Jag håller med Sandelin att den som ska bli trovärdig måste våga rannsaka sig själv, men jag tror att Sandelin kräver något som få har kapacitet att leverera eller kanske inte kommer vara mogna att leverera på mycket länge, i alla fall inte utan riklig meditation i tystnad.

Sandelin får mitt beröm i dag, och vem vet, kanske får Sandelin mer beröm i morgon också. Sverige är nämligen på väg att vakna. Pärlorna har INTE varit enbart för svin. Ge det tid! Kritisera inte de som vaknar alltför hårt! Låt dem vakna innan de ursäktar sig! Alla som sovit har en ursäkt, sann eller osann, med ryggrad eller ryggradslöst. Det är pinsamt nog ändå för dem. Ha medlidande! Tänk om du hade varit en av dem. Föreställ dig skammen! Det är synd om dem.

Skaffa ett gratis Wordpress-konto och kommentera här!

